Alttan Planlama Nedir?
Aşağıdan
yukarıya planlama, programların geliştirilmesi ve projelerin yönetilmesi için
yöneticilere ve yöneticilere dayanmak yerine, kolay kredi veren bankalar çalışanların yeteneklerini ve
yeteneklerini işin tüm yapısında kullanmayı amaçlayan bir tür kurumsal planlama
stratejisidir. Bu yaklaşımın fikri, şirketin tüm çalışanlarının deneyim ve
bilgi tabanına girmektır. Başarılı bir şekilde uygulandığında, bu yaklaşım
çalışanların üretkenliği üzerinde çok olumlu bir etkiye sahip olabilir, çünkü
her seviyedeki çalışanlar işin başarısına daha fazla yatırım yaptığını
düşünmektedir.
Aşağıdan yukarıya planlamanın konsepti, çeşitli iş
operasyonlarında kullanılan daha yaygın yukarıdan-aşağı planlamayla
karşılaştırılmaktadır. Yukarıdan-aşağı planlamayla, politikaların ve
prosedürlerin oluşturulması, projelerin geliştirilmesi ve diğer iş süreçleri
sadece sahipler, yöneticiler ve yöneticiler tarafından yönetilir. Bu projeler,
şirket yapısının bir parçası olan bir yönetim kurulu veya başka bir yönetim
organı tarafından onaylanır. Oradan, daha düşük seviyedeki çalışanlar, sadece
projenin gerçekleştirilmesinin bir parçası olarak ne yapmaları gerektiği
söylenir ve genellikle işlerin nasıl yapıldığı konusunda çok az bilgi yoktur.
Aksine, yukarıdan aşağıya planlama yaklaşımı, politikaların,
prosedürlerin ve farklı projelerin şirket yapısında, bu fikirlerin
geliştirilmesine kadar ve dahil olmak üzere, çalışanların herhangi bir düzeyinden
kaynaklanması için fikirler sağlar. Oradan, yöneticiler ve diğerleri sürece
dahil olur ve nihayetinde fikirler şirket yapısında bir yönetim kuruluna veya
diğer bir yönetim birimine sunulur. Onaylanırsa, projenin yaratıcıları,
projeleri yönetmek için yöneticiler ve yöneticilerle normal olarak yakından
çalışır.
Aşağıdan
yukarıya planlamayla ilgili çeşitli faydalar vardır. Fikirler bulmakta serbest
olan ve bunları yöneticilerden ve başkalarından destek alarak geliştiren
çalışanlar, şirketin başarısına daha fazla yatırım yapacaktır. Bu da
çalışanların daha üretken olmalarını ve şirketi uzun vadeli bir ortak olarak
görmelerini teşvik ediyor. Moral, genellikle aşağıdan yukarıya planlamanın
kullanılmasının bir sonucu olarak geliştirilirken, daha düşük devamsızlık ve
daha düşük personel devri ikramiyeleri eklenmiştir. Projeler onaylandıktan ve
proje yöneticileri görevlendirildikten sonra bile, hızlı kredi veren bankalar fikirlerin geliştiricileri genellikle
sürece katılır ve bu fikri gerçeğe dönüştürmek görevine katılma memnuniyetine
sahiptir.
Birçok şirket, hem aşağıdan yukarıya hem de yukarıdan
aşağıya planlamanın en iyi yönlerini içeren bir kültür yaratmanın, farklı
düzeylerdeki çalışanların birbirleriyle nasıl ilişki kurdukları ve
destekledikleri üzerinde derin bir etki yaratabileceğini düşünmektedir. Bu
ortam aynı zamanda yetenekli çalışanların şirket yapısını daha ayrıntılı bir
şekilde anlamalarına olanak tanır ve bu da bu yapı içerisinde ilerlemek isteyen
herkes için yararlı olabilir. Aynı zamanda, planlama stratejisine yönelik bu
tür bir yaklaşım, işverenlerin bu üstün yetenekli çalışanları
değerlendirmelerine ve muhtemelen dışarıdan işe almaktan ve eğitimde ek
kaynaklara yatırım yapmaktan ziyade, önümüzdeki yıllarda terfi için onları
teşvik etmelerini sağlar.
Yorumlar
Yorum Gönder