Ana Müşteri Memnuniyeti Hedefleri Nelerdir?
Müşteri
memnuniyeti, bir alıcının bir ürün, hizmet veya şirketten memnun olduğu
derecedir. Müşteri memnuniyeti hedefleri üç ana gruba ayrılabilir. Birincisi,
ürünün ne kadar iyi çalıştığını ve müşteri beklentilerini ve benzer algılarını
karşılayıp karşılamadığını içeren satın alma memnuniyeti. İkincisi, satın alma
işleminin yanı sıra satın alma işleminin ardından müşteri hizmetleri veya
garanti etkileşimlerini de kolaylaştıran süreci tatmin eder. Ana müşteri
memnuniyeti hedeflerinin üçüncüsü, memnuniyet düzeylerinin, kolay kredi veren bankalar bir ürünü başkalarına tavsiye etmek
veya tekrar satın almak gibi gelecekteki eylemleri nasıl etkilediğidir.
Şirketler gelecekteki satın alma kararlarını
etkileyeceğinden, müşterilerin bir ürünün performansından veya hizmet
kalitesinden memnun olmalarını sağlamakla çok ilgileniyorlar. Aslında, kalite,
müşteri memnuniyeti hedeflerinin en önemlisi olabilir, çünkü kötü bir ürünün
veya kötü hizmetin sonuçlarının üstesinden gelinmesi neredeyse imkansızdır.
Şirketler genellikle ürün veya hizmetin bir müşterinin ihtiyaç ve
beklentilerini olabildiğince karşılayacağından emin olmak için kapsamlı bir
pazar araştırması ve ürün testi gerçekleştirir.
Satın alınan ürünün somut bir kalem, maddi olmayan bir öğe
veya hizmet olup olmadığı, kalitesi önemlidir. Müşteri, ürünün işe yaramadığını
ya da beklendiği gibi çalışmadığını ya da ürünün güvensiz olduğunu, kullanması
zor ya da bedelsiz olduğunu düşünürse tatmin olmaz. Müşterinin beklentilerini,
ürünün sunabileceği şeylerin ötesine getiren yanıltıcı reklam veya reklamlar,
müşteri memnuniyetsizliğine de yol açacaktır.
Süreç memnuniyeti, müşteri memnuniyeti hedeflerini
belirlerken de dikkate alınması önemlidir. Süreçten memnun olmayan bir müşteri,
gerçek ürünün performansından memnun olsa bile, bir sonraki yarışmacıya
gidebilir. Süreç, bir ürünü araştırma ve satın alma ile ilgili tüm eylemleri
içerir, ancak satın alma işleminden sonra sorunların çözülmesini de içerir.
Alıcıların
satın alma sürecinin kolay olduğunu ve işlerinin değerli olduğunu hissetmeleri
önemlidir. Bu, çevrimiçi ve telefon siparişi sistemlerinin kullanımı kolay
olması gerektiği anlamına gelir. Perakende satış noktalarının düzgün bir
şekilde karşılanması ve tüm personelin kibar olması ve müşteriye gerektiğinde
yardımcı olması için istekli olması gerekir. Garanti, hızlı kredi veren bankalar iade ve sorun çözme süreçleri de
verimli ve kolay olmalıdır.
Müşteri memnuniyeti hedeflerinin tartışılması, gelecekteki
davranışlar üzerindeki etkiyi her zaman içermelidir. Müşterinin hem ürün hem de
süreçle ilgili iyi bir deneyime sahip olması arzu edilir olsa da, gerçekten
tatmin olmuş bir müşteri gelecekteki satın alımları yapmak için geri dönecek ve
ürün veya hizmeti başkalarına tavsiye edecektir. Bu, şirketin müşteri tabanını
büyütür ve uzun vadeli müşteri ilişkilerine katkıda bulunur.
Yorumlar
Yorum Gönder