Bir Orta Ofis nedir?
Orta ofis,
ön büro tarafından yürütülen çalışmaların sonuçları hakkında bilgi vermek ve
izlemek için odaklanan iş işlevlerine uygulanan bir terimdir. Orta ofis
tarafından alınan ve yapılandırılan veriler daha sonra arka ofise aktarılır ve
bu da işi aktif tutmak için gereken işlemleri tamamlar. Çoğu zaman, kolay kredi veren bankalarişin bu
bölümü firmanın operasyon bölümünün bir parçasıdır ve dikkatini kalite
kontrolü, risk yönetimi ve kayıp önleme gibi önemli görevlere odaklamaktadır.
Birçok durumda, orta ofis, ön büro için bir destek
mekanizması olarak işlev görür. Bu tür ilişkilerin bir örneği, işletmenin satış
çabalarında görülebilir. Satış gücü müşterilere iş için kazanç sağladığından,
bu ofis, yerine getirme sürecini yürütmek için gereken görevleri yerine
getirerek, müşterinin sipariş edilen malları veya hizmetleri almasını sağlar.
Ofisin, işletmenin operasyon alanının bir parçası olarak, ön büro tarafından
verilen sözleri yerine getirememesi durumunda, müşteri genellikle kaybedilir.
Bu nedenle, ürünleri satanlar ile ürün teslimine katılanlar arasındaki yakın
iletişim çok önemlidir.
Bir orta ofis kavramı her türlü iş için geçerli olsa da, bu
terim düzenli olarak finansal hizmetler sağlamaya odaklanan işletmelerde
kullanılmaktadır. Burada, şirket operasyonunun bu bölümü genellikle şirket
içindeki işlemlerin akışını yönetmeye ve bu işlemlerle ilgili ayrıntılı ve
doğru kayıtlar tutmaya odaklanmaktadır. Bu, işletmenin kar akışlarının doğru
bir şekilde hesaplanmasını kolaylaştırır ve hesapların kapatılmasında önemli
bir rol oynar.
Orta ofis genellikle, arka ofisin, müşteri ile işlem
sürecini tamamlamak için gerekli verileri sağlaması sorumluluğunu taşır.
Müşteri siparişi başarılı bir şekilde hazırlandıktan sonra, veri teslimatın
planlanabileceği ve faturalama işleminin yapılabileceği arka ofise iletilir.
Gerekli ayrıntıları sağlamak için orta ofis olmadan, arka ofis bu işlevleri
yönetemezdi ve şirket hiçbir zaman nakit akışı yaratmazdı.
Her türlü iş
alanında, bu ofis, şirketin açık pazar işlevlerinden mükemmel bir bağlantı ve
müşteri ile etkileşimin başarıyla tamamlanmasını sağlar. Bilgi akışını
yönetmeye, ürün teslimatının hazırlanmasında kaynak kullanımını yönetmeye ve
işlemlerin tamamlanması için gerekli verileri aktarmaya yardımcı olarak, orta
ofis, hızlı kredi veren bankalarşirkete verimli ve mantıksal bir işletim yapısı sağlayan bir
çerçeve sunar. . Bazı faktörler ofisin bu önemli işlevleri yönetme yeteneğini
engellediğinde, işletmenin diğer her alanı verimli bir şekilde çalışmayı çok
daha zor bulur.
Yorumlar
Yorum Gönder