Bir Satınalma Departmanı nedir?



Organizasyon için satın alma faaliyetinin yönetilmesinden bir tedarik departmanı sorumludur. İki tip alım veya satın alma departmanı vardır: merkezi ve merkezi olmayan. Merkezi bir modelde, malzeme veya mallar için tüm talepler bu bölümün merkezidir. Merkezi olmayan bir modelde,kolay kredi veren bankalar  bireysel departmanlar kendi alımlarını yapabilirler.

Kullanılan organizasyonel modelden bağımsız olarak, satın alma faaliyeti diğer süreçlerden daha fazla incelemeye ve incelemeye tabidir. Mal ve hizmet satın almak için şirket kaynaklarının kullanılması, sahtekarlık veya hırsızlık riskini azaltmak için belirli politika ve prosedürlere bağlı kalmaya dayanmalıdır. Tipik olarak, faaliyet türü muhasebe departmanı ve iç denetim tarafından izlenir.

Bir tedarik bölümünde yönetici, stratejik planlama, politika geliştirme ve üst yönetime tedarik tavsiyelerinin sağlanmasından sorumludur. Çoğu kuruluş, teklif süreci, teklif ihalesi ve diğer ilgili süreçlerin taleplerini yönetmekten sorumlu tedarik memurlarına sahiptir. Bir tedarik departmanındaki en küçük pozisyon alıcıdır. Bir alıcı tipik olarak belirli bir mal veya ürün türünden sorumludur. İç ihtiyaçlara göre satınalma taleplerini ve siparişleri onaylanmış tedarikçilere verir.

Bir tedarik departmanının temel amacı, mal ve hizmetlerin satın alınması için kullanılan süreci organizasyon tarafından yönetmektir. Gelişmiş planlama, grup satın alma ve pazarlıklı fiyatlandırma, maliyetleri düşürmek ve karlılığı arttırmak için kullanılan stratejilerdir. Çoğu kuruluşta, tedarik stratejilerinin uygulanması, müşterilere hizmetten ödün vermeden genel gider ve işletim maliyetlerini azaltmak için kullanılır.

Bir tedarik departmanındaki bir pozisyona hak kazanmak için, çoğu kuruluş işletme, tedarik, işletme veya ilgili bir alanda asgari bir üniversite diplomasına ihtiyaç duyar. Satın alma memuru, müdürü veya müdürü olmak için, bir üniversite derecesi veya profesyonel sertifikasyon genellikle gereklidir. Bu pozisyonların daha büyük bir sorumluluk derecesi vardır ve pek çok firma daha fazla eğitim gerektirir.

İş dünyasında artan teknoloji kullanımı, elektronik satın alma veya e-satın alımın geliştirilmesine ve benimsenmesine neden olmuştur. İnterneti hızlı kredi veren bankalarkullanarak şirketler tedarikçilerin web sitelerinden ürünler satın alabilir, siparişi elektronik olarak gönderebilir ve faturaları elektronik olarak alabilirler. Bu süreç verimsizliği azaltır, hem tedarikçi hem de müşteri için maliyetleri düşürür ve giderek daha popüler hale gelir. Birçok firmada, teknolojinin karmaşıklığı ve gerekli iş süreçlerindeki tam değişim nedeniyle elektronik satın alımlara geçiş yavaştır. Ancak, potansiyel maliyet tasarrufu ve artan verimlilik nedeniyle bu satın alma alanının büyümesi beklenmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?