Bir Satınalma Departmanı nedir?
Organizasyon
için satın alma faaliyetinin yönetilmesinden bir tedarik departmanı sorumludur.
İki tip alım veya satın alma departmanı vardır: merkezi ve merkezi olmayan.
Merkezi bir modelde, malzeme veya mallar için tüm talepler bu bölümün
merkezidir. Merkezi olmayan bir modelde,kolay kredi veren bankalar bireysel departmanlar kendi alımlarını
yapabilirler.
Kullanılan organizasyonel modelden bağımsız olarak, satın
alma faaliyeti diğer süreçlerden daha fazla incelemeye ve incelemeye tabidir.
Mal ve hizmet satın almak için şirket kaynaklarının kullanılması, sahtekarlık
veya hırsızlık riskini azaltmak için belirli politika ve prosedürlere bağlı
kalmaya dayanmalıdır. Tipik olarak, faaliyet türü muhasebe departmanı ve iç
denetim tarafından izlenir.
Bir tedarik bölümünde yönetici, stratejik planlama, politika
geliştirme ve üst yönetime tedarik tavsiyelerinin sağlanmasından sorumludur.
Çoğu kuruluş, teklif süreci, teklif ihalesi ve diğer ilgili süreçlerin
taleplerini yönetmekten sorumlu tedarik memurlarına sahiptir. Bir tedarik
departmanındaki en küçük pozisyon alıcıdır. Bir alıcı tipik olarak belirli bir
mal veya ürün türünden sorumludur. İç ihtiyaçlara göre satınalma taleplerini ve
siparişleri onaylanmış tedarikçilere verir.
Bir tedarik departmanının temel amacı, mal ve hizmetlerin
satın alınması için kullanılan süreci organizasyon tarafından yönetmektir.
Gelişmiş planlama, grup satın alma ve pazarlıklı fiyatlandırma, maliyetleri
düşürmek ve karlılığı arttırmak için kullanılan stratejilerdir. Çoğu kuruluşta,
tedarik stratejilerinin uygulanması, müşterilere hizmetten ödün vermeden genel
gider ve işletim maliyetlerini azaltmak için kullanılır.
Bir tedarik departmanındaki bir pozisyona hak kazanmak için,
çoğu kuruluş işletme, tedarik, işletme veya ilgili bir alanda asgari bir
üniversite diplomasına ihtiyaç duyar. Satın alma memuru, müdürü veya müdürü
olmak için, bir üniversite derecesi veya profesyonel sertifikasyon genellikle
gereklidir. Bu pozisyonların daha büyük bir sorumluluk derecesi vardır ve pek
çok firma daha fazla eğitim gerektirir.
İş
dünyasında artan teknoloji kullanımı, elektronik satın alma veya e-satın alımın
geliştirilmesine ve benimsenmesine neden olmuştur. İnterneti hızlı kredi veren bankalarkullanarak şirketler tedarikçilerin web sitelerinden ürünler
satın alabilir, siparişi elektronik olarak gönderebilir ve faturaları
elektronik olarak alabilirler. Bu süreç verimsizliği azaltır, hem tedarikçi hem
de müşteri için maliyetleri düşürür ve giderek daha popüler hale gelir. Birçok
firmada, teknolojinin karmaşıklığı ve gerekli iş süreçlerindeki tam değişim
nedeniyle elektronik satın alımlara geçiş yavaştır. Ancak, potansiyel maliyet
tasarrufu ve artan verimlilik nedeniyle bu satın alma alanının büyümesi
beklenmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder