Arka Ofis Personeli Ne Yapar?
Ön büro
personeli dikkat çekmeye eğilimlidir, çünkü müşterilerin bir kayıtta ödedikleri
veya bir iş yerinde yardım istedikleri zaman gördükleri; Arka ofis personeli
neredeyse görünmezler, ancak aynı derecede önemlidirler. Büro personelinin
desteklediği genel görevlerin bazıları, telefon görüşmelerini de içeren, ancak
doğası gereği yazışma niteliğindedir, kolay kredi veren bankalar ancak bunlar genellikle diğer
çalışanlardan gelmektedir. Genelde arka ofisi oluşturan üç ana bölüm, yeni
bilgisayar programları oluşturmaya ve halihazırda kullanılmakta olan
programları sürdürmeye çalışan teknoloji departmanıdır; Bir işletmenin
maliyesini yöneten muhasebe departmanı; ve insan kaynakları.
Çoğu personel çok eğitimli profesyoneller iken, bu alandaki
birçok işçi genel büro görevlerini yerine getirecektir. Belgeleri
kopyalayabilir, başka personel veya yöneticileri fakslayabilir ve e-posta ile gönderebilir
ve dosyaları düzenleyebilirler. Bazıları da telefonlara cevap verecek, ancak bu
çağrılar nadiren tüketicilerden geliyor; daha tipik olarak diğer personel veya
yönetimden gelirler. Eğer bir arka ofis çalışanı telefon aramalarına cevap
vermek zorundaysa, o zaman o da bir personelden diğerine aramaların
aktarımından sorumlu olabilir.
İşletmeler genellikle, üreticilerin veya depoların
ürünlerini sipariş etmek için yazarkasaları, veritabanı programlarını ve
sistemleri kontrol eden programlar gibi teknolojiye ihtiyaç duyarlar. Arka ofis
personelinin teknolojik bölümü, iki ortak görevden sorumludur. Bu personel
üyeleri genellikle mevcut sistemleri değiştirmek ve iyileştirmek için çalışmak
zorundadır, bu yüzden işletme daha hızlı çalışabilir. Bir diğer yaygın görev
ise, teknolojinin düzgün çalışmadığı durumlarda ön veya orta ofis personeline
destek sağlayarak mevcut teknolojiyi sürdürmektir.
Bir arka büro personeli, muhasebe departmanına aitse,
maliyetten sorumludur. Bu işçilerin çoğu, herkesin adil bir şekilde ödenmesini
ve çalışma saatlerinin doğrulanmasını sağlamak gibi bordro görevlerini yerine
getirir. Bu personel üyeleri ayrıca, diğer personelin şirketin yukarı veya
aşağı gidip gelmediğini göstermek için mali raporlar oluşturacak ve tüm
satıcıların ödenmesini sağlayacaktır.
İnsan
kaynakları departmanına mensup arka büro personeli, herhangi bir şikayette
bulunma veya iş ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda çalışanlara yardımcı
olacaktır. Bu çalışanlar ayrıca işe alma ve bazen de yeni çalışanlar yetiştirmekten
sorumludur. Çalışanlar etik olmayan davranışlarda bulunurlarsa, hızlı kredi veren bankalar bu işçilerin uyarıları yayınlamaları
yerinde değildir ve uyarılara dikkat etmeyen çalışanları kovmaktan sorumlu
olacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder