Bir şemsiye markası nedir?



Umbrella markaları, bir dizi farklı ancak ilgili ürünler tarafından kullanılan marka isimleridir. Bazen aile markalaması olarak adlandırılan bu yaklaşımın ardındaki fikir, aynı markayı taşıyan tüm ürünlerin pazarlanabilirliğini arttırmak, böylece tüketicilerle artan bir uyum sağlamaktır. Bu daha yüksek bir uyum düzeyi nedeniyle, kolay kredi veren bankalarşemsiye markasının üreticisi mevcut ürün hatları ile ilgili yeni ürünler sunabilir ve hemen markanın altında satılan diğer ürünleri kullanan müşterilerin dikkatini çekebilir.

Şemsiye marka modelleri bir miktar değişiklik gösterse de, temel faktör, ortak marka altında pazarlanan ürün veya hizmetlerin bir çeşit bağlantıya sahip olması gerektiğidir. Örneğin, bir elektronik firması, fırınlar ve buzdolapları gibi ana cihazlardan tost makinesi ve karıştırıcı gibi küçük cihazlara kadar çeşitli ev aletleri için tek bir marka adı benimsemeyi tercih edebilir. Benzer bir şekilde, bir gıda şirketi ortak bir marka altında bir dizi ketçap harmanı ve çeşitli hardal üretmeyi tercih edebilir, çünkü ilgili tüm ürünler geniş çeşitteki çeşniye aittir.

Bir pazarlama yaklaşımından, bir şemsiye markasının yaratılması ve kullanılması son derece faydalı olabilir. Tüketicilere aktarılan konsept, marka adını taşıyan her ürünün aynı yüksek kalite standartlarında üretilmesidir. Dolayısıyla, tüketici marka adı altında satılan hardaldan hoşlanıyorsa, o zaman aynı marka adı altında satılan ketçapı satın almaya motive etme şansı vardır. Şirket, turşu gibi hardal ve ketçap ile ilgili bazı yeni ürünleri pazarlamaya karar verirse, tüketici aynı marka adı altında satılan diğer ürünlerden memnuniyetine dayanarak yeni ilacı da satın alacaktır. .

Bir şemsiye markasının kullanımının temelini oluşturan müşteri bilinirliği ve marka sadakatinin faydaları ile birlikte, bu yaklaşım, marka adı altında bulunan markanın, hızlı kredi veren bankalarmarkanın altında pazarlanan her mal veya hizmetin kalitesini sağlamak için gerekli adımları atmasını da gerektirir. Tüketicinin markanın altında satılan buzdolabında olumsuz bir deneyim olması durumunda, aynı markayı taşıyan bir fırının veya bir karıştırıcının satın alınmasını düşünmek daha az istekli olabilir. Olumsuz tecrübe, tüketiciyi, ileride bazı noktalarda markanın getirdiği yeni ürünleri denemekten caydırmak için yeterli olabilir. Bu olasılığı en aza indirmek için, şemsiye marka yaklaşımını kullanan şirketler, aynı marka adı altında pazarlanan tüm ürünlerdeki ayrıntılara ve kaliteye olan tutarlı dikkati sağlamak için genellikle adımlar atmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?