Bir şemsiye markası nedir?
Umbrella
markaları, bir dizi farklı ancak ilgili ürünler tarafından kullanılan marka
isimleridir. Bazen aile markalaması olarak adlandırılan bu yaklaşımın ardındaki
fikir, aynı markayı taşıyan tüm ürünlerin pazarlanabilirliğini arttırmak,
böylece tüketicilerle artan bir uyum sağlamaktır. Bu daha yüksek bir uyum
düzeyi nedeniyle, kolay kredi veren bankalarşemsiye
markasının üreticisi mevcut ürün hatları ile ilgili yeni ürünler sunabilir ve
hemen markanın altında satılan diğer ürünleri kullanan müşterilerin dikkatini
çekebilir.
Şemsiye marka modelleri bir miktar değişiklik gösterse de,
temel faktör, ortak marka altında pazarlanan ürün veya hizmetlerin bir çeşit
bağlantıya sahip olması gerektiğidir. Örneğin, bir elektronik firması, fırınlar
ve buzdolapları gibi ana cihazlardan tost makinesi ve karıştırıcı gibi küçük
cihazlara kadar çeşitli ev aletleri için tek bir marka adı benimsemeyi tercih
edebilir. Benzer bir şekilde, bir gıda şirketi ortak bir marka altında bir dizi
ketçap harmanı ve çeşitli hardal üretmeyi tercih edebilir, çünkü ilgili tüm
ürünler geniş çeşitteki çeşniye aittir.
Bir pazarlama yaklaşımından, bir şemsiye markasının
yaratılması ve kullanılması son derece faydalı olabilir. Tüketicilere aktarılan
konsept, marka adını taşıyan her ürünün aynı yüksek kalite standartlarında
üretilmesidir. Dolayısıyla, tüketici marka adı altında satılan hardaldan
hoşlanıyorsa, o zaman aynı marka adı altında satılan ketçapı satın almaya
motive etme şansı vardır. Şirket, turşu gibi hardal ve ketçap ile ilgili bazı
yeni ürünleri pazarlamaya karar verirse, tüketici aynı marka adı altında
satılan diğer ürünlerden memnuniyetine dayanarak yeni ilacı da satın alacaktır.
.
Bir şemsiye
markasının kullanımının temelini oluşturan müşteri bilinirliği ve marka
sadakatinin faydaları ile birlikte, bu yaklaşım, marka adı altında bulunan
markanın, hızlı kredi veren bankalarmarkanın altında pazarlanan her mal veya hizmetin kalitesini
sağlamak için gerekli adımları atmasını da gerektirir. Tüketicinin markanın
altında satılan buzdolabında olumsuz bir deneyim olması durumunda, aynı markayı
taşıyan bir fırının veya bir karıştırıcının satın alınmasını düşünmek daha az
istekli olabilir. Olumsuz tecrübe, tüketiciyi, ileride bazı noktalarda markanın
getirdiği yeni ürünleri denemekten caydırmak için yeterli olabilir. Bu
olasılığı en aza indirmek için, şemsiye marka yaklaşımını kullanan şirketler,
aynı marka adı altında pazarlanan tüm ürünlerdeki ayrıntılara ve kaliteye olan
tutarlı dikkati sağlamak için genellikle adımlar atmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder