Ağ Pazarlama Nedir?


Ağ pazarlaması, bağımsız bir yükleniciler ağı aracılığıyla ürün ve hizmetler dağıtan bir şirkete dayanan bir iş modelidir. Ağ pazarlaması aynı zamanda çok seviyeli pazarlama (MLM), bağlı kuruluş pazarlama ve katmanlı pazarlama olarak da bilinir. Dünya çapında en tanınmış ağ pazarlama şirketlerinden bazıları Amway Corporation, kolay kredi veren bankalar Shaklee, Mary Kay, Tupperware ve Avon'dur.

Ağ pazarlamacılığının nasıl çalıştığını anlamak için, çoğu tüketicinin aşina olduğu bir iş modelini franchising düşünmek yardımcı olabilir. Bir franchise'da, bir işletme, şirketin ürün, hizmet ve adını kullanarak iş yapma hakkı için bir şirkete ödeme yapar. Ana şirket, sahibine eğitim, geliştirme, reklam ve pazarlama desteği sağlamayı kabul eder. Binanın dış kısmındaki isim ana şirkete ait iken, gerçek konum bağımsız bir işletme sahibine aittir.

Ağ iletişimi aslında bir işletme franchising modeli değil, aynı şekilde çalışır. Aslında bazı büyük MLM şirketleri iş planını gayri resmi olarak “özel franchising” olarak adlandırmaktadır. Ağ pazarlamasında, bir şirket, ürünlerini ve hizmetlerini, bu ürünleri ve hizmetleri kendi müşterileriyle pazarlayan bağımsız işletme sahipleri (IBO) aracılığıyla dağıtır.

Ağ pazarlamasını bu kadar cazip kılan temel faktör, bağımsız işletme sahiplerinin sadece perakende müşterilere ürün ve hizmet satma kabiliyetine sahip olmaması değil, aynı zamanda kendi işlerinde başkalarını da kurarak işlerini genişletebilmeleridir. Bu genel olarak MLM endüstrisinde “sponsorluk” olarak bilinir. Başkalarına sponsorluk yapmak, bir işletme sahibinin yalnızca doğrudan sattığı şeyden değil, aynı zamanda sponsorluğunu yaptığı satışların üretiminden faydalanmasını da sağlar.

İşte bir MLM işinin nasıl işlediğine dair bir örnek: Sahip Bir'in her ay 100 ABD Doları (USD) değerinde mal satan bir IBO olduğunu varsayalım. Kazandığı herhangi bir perakende satış karına ek olarak, satış hacmi için aylık bir ikramiye de alır. Sahibi Bir, işini genişletmeye ve sponsorlar Sahibi İki'ye karar verir.

Sahibinden İki, her ay 100 ABD Doları değerinde eşya satan bir şirket geliştiriyor. Sahibi Bir gibi, İki Sahibi de satış hacminde yaptığı perakende satış karının üstüne bir bonus alır. Sahibinden İki, 100 $ 'lık satışlar elde eden Sahibi Bir'e de sponsor olarak, Sahibi İki tarafından üretilen 100 ABD Doları karşılığında kredilendirilir. Bu nedenle, Owner One’ın toplam iş satış hacmi 200 ABD doları olarak kabul edilir.

Eğer Sahibi İki, işini genişletmeye karar verdiyse ve Sahibi Üç'e sponsor olursa, Sahibi Üç'ün ürettiği herhangi bir satış hacmi için Kredi Sahibi 2 kredilendirilecektir. Son olarak, Owner One'ın sponsor olduğu Two Sahibi olduğu için, hızlı kredi veren bankalar Owner One hem Sahip İki hem de Sahip Üç'ün satış hacmi için kredilendirilecektir. Ağ pazarlamasını birçok kişi için popüler ve kârlı bir iş haline getiren çeşitli kaynaklardan gelir akışları oluşturmak için bu yetenek.

Bir pazarlama ağı işinin yapısı nedeniyle, birçok kişi yanlışlıkla tüm MLM şirketlerinin yasadışı piramit şemaları olduğuna inanmaktadır. Gerçekte meşru ağ pazarlama şirketleri piramit değildir. MLM şirketlerinin yasadışı piramit şemaları olduğuna dair inanç, Amerika Birleşik Devletleri Federal Ticaret Komisyonu'nun (FTC) Amway Corporation'ı yasadışı bir piramit olarak suçladığı 1975 yılında kök salmış olabilir. Ancak 1979'da ABD Federal Hakem, Amway tarafından kullanılan ağ pazarlama planının gerçekten meşru bir iş modeli olduğunu belirledi. Bu karar, diğer MLM şirketlerini meşrulaştırmaya yardımcı oldu.

Ancak bu, meşru işletmeler olduğunu iddia eden tüm şirketlerin olduğu anlamına gelmez. Ağ pazarlamasını düşünen girişimci şu faktörleri göz önünde bulundurmalıdır:

Şirketin işte geçirdiği süre.
İşe başlamak için ön yatırım. Birçok saygın şirket büyük bir başlangıç ​​ücreti gerektirmez.
Şirketin ürün iade politikası. Meşru şirketler genellikle ürünlerin iadesine izin verir.
IBO'lara yönelik eğitim ve geliştirme miktarı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?