Ağız Reklamcılığı Nedir?


Birisi bir ürünü arkadaşına tavsiye ettiği her zaman, o, ağız reklamı konusunda söz sahibidir. Bu tür bir reklamcılık, bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için kişisel önerilere dayanır. Şirketler bir ürünü veya hizmeti satmak için kolay kredi veren bankalar  genellikle ona çok güvenir çünkü çok düşük bir maliyetle iyi sonuçlar üretir.

Şirketler çeşitli nedenlerden ötürü ağız reklamlarına değer veriyor. Her şeyden önce, bir tüketici birisini bir işi ne kadar sevdiğini söylerse, bu destek işi paraya mal olmaz. Dergi, televizyon, radyo ve internet reklamları pahalı olabilir, ancak ağız reklamı kelimesi genellikle ücretsizdir. İşletmenin reklâmlara harcadığı daha az para, daha fazla kâr yapabilir.

Ağız reklamı sözcüğü de değerlidir çünkü iyi sonuçlar üretme eğilimindedir. İnsanlar bazen standart reklamlara kuşkuyla yaklaşıyorlar. Belki de reklam onlara kişisel olarak itiraz etmez veya şirketin istemedikleri bir ürünü satın almaları için onları kandırmaya çalıştıklarını düşünür. Bir arkadaştan bir referans güvenilir olabilir ve sonuç üretme olasılığı daha yüksektir.

Daha da değerli olanlar, uzman oldukları varsayılan kişiler tarafından verilen ağız onaylarıdır. Şirketler, ücretsiz olarak ağızdan reklam yapmak için uzmanlara ücretsiz ürün veya hizmetler sunmaktadır. Gözden geçirenler, ürün gönderir veya örneğin bir filme erken bilet verir ve bir inceleme yazdıklarında oluşan reklam, şirkete yapılan masraftan daha fazla ödeme yaparlar.

Genellikle iş dünyasında herhangi bir tanıtımın iyi bir tanıtım olduğu söylenir. Bunun nedeni, tanıtımın esas olarak ağız reklamcılığıdır. Birisi bir iş hakkında bir şey duyarsa, kötü bir şey olsa bile, adını hatırlayacaklardır. Haber nedeniyle büyük olasılıkla iş hakkında meraklı olacaklar. Bir şirket hakkında ve bir arkadaştan ne de bir haberden ne haber aldıklarından, ağız reklamından söz etse de, şirketin insanlara daha aşina olmasını sağlıyor.

Şirketler bazen mevcut müşterilerinden ağız reklamı konusunu teşvik eder. Yeni müşterileri getiren mevcut müşterilere sevk ikramiyesi sunabilirler. İnsanlara kazanılabilecek ödüller hakkında konuşma yapan yarışmalar düzenleyebilirler. Diğer işletmeler, hızlı kredi veren bankalar  yardım etkinlikleri veya diğer kamu hizmetleri faaliyetlerini yürütmektedir. İnsanların bir şirket hakkında konuşmasını sağlayan her şey ücretsiz reklamcılıktır ve tüm başarılı şirketler, ücretsiz reklamların dövülemeyeceğini bilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?