Ağız Reklamcılığı Nedir?
Birisi bir
ürünü arkadaşına tavsiye ettiği her zaman, o, ağız reklamı konusunda söz
sahibidir. Bu tür bir reklamcılık, bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için kişisel
önerilere dayanır. Şirketler bir ürünü veya hizmeti satmak için kolay kredi veren bankalar genellikle ona çok güvenir çünkü çok düşük bir
maliyetle iyi sonuçlar üretir.
Şirketler çeşitli nedenlerden ötürü ağız reklamlarına değer
veriyor. Her şeyden önce, bir tüketici birisini bir işi ne kadar sevdiğini
söylerse, bu destek işi paraya mal olmaz. Dergi, televizyon, radyo ve internet
reklamları pahalı olabilir, ancak ağız reklamı kelimesi genellikle ücretsizdir.
İşletmenin reklâmlara harcadığı daha az para, daha fazla kâr yapabilir.
Ağız reklamı sözcüğü de değerlidir çünkü iyi sonuçlar üretme
eğilimindedir. İnsanlar bazen standart reklamlara kuşkuyla yaklaşıyorlar. Belki
de reklam onlara kişisel olarak itiraz etmez veya şirketin istemedikleri bir
ürünü satın almaları için onları kandırmaya çalıştıklarını düşünür. Bir
arkadaştan bir referans güvenilir olabilir ve sonuç üretme olasılığı daha
yüksektir.
Daha da değerli olanlar, uzman oldukları varsayılan kişiler
tarafından verilen ağız onaylarıdır. Şirketler, ücretsiz olarak ağızdan reklam
yapmak için uzmanlara ücretsiz ürün veya hizmetler sunmaktadır. Gözden
geçirenler, ürün gönderir veya örneğin bir filme erken bilet verir ve bir
inceleme yazdıklarında oluşan reklam, şirkete yapılan masraftan daha fazla ödeme
yaparlar.
Genellikle iş dünyasında herhangi bir tanıtımın iyi bir
tanıtım olduğu söylenir. Bunun nedeni, tanıtımın esas olarak ağız
reklamcılığıdır. Birisi bir iş hakkında bir şey duyarsa, kötü bir şey olsa
bile, adını hatırlayacaklardır. Haber nedeniyle büyük olasılıkla iş hakkında
meraklı olacaklar. Bir şirket hakkında ve bir arkadaştan ne de bir haberden ne
haber aldıklarından, ağız reklamından söz etse de, şirketin insanlara daha
aşina olmasını sağlıyor.
Şirketler
bazen mevcut müşterilerinden ağız reklamı konusunu teşvik eder. Yeni
müşterileri getiren mevcut müşterilere sevk ikramiyesi sunabilirler. İnsanlara
kazanılabilecek ödüller hakkında konuşma yapan yarışmalar düzenleyebilirler.
Diğer işletmeler, hızlı kredi veren bankalar yardım etkinlikleri veya diğer kamu hizmetleri
faaliyetlerini yürütmektedir. İnsanların bir şirket hakkında konuşmasını
sağlayan her şey ücretsiz reklamcılıktır ve tüm başarılı şirketler, ücretsiz reklamların
dövülemeyeceğini bilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder