Arıza Bakım Nedir?
Arızaların
giderilmesi, arızalı olduktan sonra ekipmanın ve bileşenlerin onarılmasını veya
değiştirilmesini içerir. Bu tür yönetim stratejileri, ekipman arızalarından
kaçınmak için tasarlanmış önleyici ve tahmine dayalı bakım ile
karşılaştırılabilir. Arıza bakım yaklaşımı genellikle arızaların işyeri
yaralanmaları veya aşırı aksama süreleriyle sonuçlanma olasılığının düşük
olması durumunda kullanılır, ancak acil durum onarımları ile ilgili maliyetler
çoğu zaman engellenir. Bir tesisin ya da işletmenin operasyonları kapatmaya ya
da durdurmaya geldiğinde, kolay kredi veren bankalar özellikle de ekipmanı daha sonra
kullanmaya devam etme planları olmadığı zaman, bir arıza bakım politikası
başlatılır.
Tesislerin ve ekipmanın bakımına yaklaşmanın birçok farklı
yolu vardır. Önleyici ve öngörücü bakım, felaket hatalarından kaçınmak için tasarlanmış
iki yöntemdir. Önleyici bakım durumunda, denetimler tipik olarak düzenli bir
şekilde gerçekleştirilirken, tahminsel bir yaklaşım, önceki hata oranlarına
ilişkin verilere dayanarak onarımların planlanmasına izin verebilir. Bozulmadan
önce düzenli kontroller yaparak veya bileşenleri değiştirerek, felaket
arızaları önlenebilir.
Önleyici yaklaşımların aksine, arıza bakımı reaktif bir
politikadır. Bu yaklaşım, sadece bileşenlerin arıza yapmasına izin vererek ve
sonra sorunu ele aldıktan sonra denetimler ve önleyici onarımlarla ilişkili
maliyetleri önler. "Arızaya koşma" terimi, bu yaklaşımı bakım için
açıklamak için de kullanılmaktadır, çünkü bu, ekipmanın yapmasına izin verilen
şeydir. Ekipmanlar genellikle bu tür bakım politikaları altında yağlanacaktır
ve diğer önem verilmeyecektir, ancak bu genellikle devam eden bakım
işlemlerinin kapsamıdır.
Bir arıza bakım politikası ile ilişkilendirilebilecek
birtakım maliyetler vardır. Herhangi bir bileşen bu yaklaşım altında herhangi
bir zamanda başarısız olabileceğinden, bakım personeli birçok farklı türde
onarım yapmaya hazır olmalıdır. Bu, yerinde bulunan her ekipman için yedek
parça stoğunun muhafaza edilmesini veya eski bileşenler arızalandıkça yeni
bileşenlerde nakliye için ödeme yapmayı gerektirebilir. Tipik olarak, arıza
süreleriyle ilgili maliyetler de vardır, bu nedenle, bu bakım yaklaşımı,
herhangi bir ekipman parçasının ani arızalanmasından dolayı büyük parasal
kayıplara maruz kalacak herhangi bir iş operasyonuna çok uygun değildir.
Bir tesis ya
da işin kapanması planlandığında, bir arıza bakım politikası başlatılır. Bu
genellikle hesaplanan bir risktir çünkü karar, ekipmanın tesisin kapatılması
için yeterince uzun süre çalışmaya devam edeceğini varsayar. Ekipmanın
periyodun sonunda hurdaya çıkarılması planları varsa, hızlı kredi veren bankalar maliyetli önleyici bakım gereksiz olarak
görülebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder