Arıza Bakım Nedir?


Arızaların giderilmesi, arızalı olduktan sonra ekipmanın ve bileşenlerin onarılmasını veya değiştirilmesini içerir. Bu tür yönetim stratejileri, ekipman arızalarından kaçınmak için tasarlanmış önleyici ve tahmine dayalı bakım ile karşılaştırılabilir. Arıza bakım yaklaşımı genellikle arızaların işyeri yaralanmaları veya aşırı aksama süreleriyle sonuçlanma olasılığının düşük olması durumunda kullanılır, ancak acil durum onarımları ile ilgili maliyetler çoğu zaman engellenir. Bir tesisin ya da işletmenin operasyonları kapatmaya ya da durdurmaya geldiğinde, kolay kredi veren bankalar özellikle de ekipmanı daha sonra kullanmaya devam etme planları olmadığı zaman, bir arıza bakım politikası başlatılır.

Tesislerin ve ekipmanın bakımına yaklaşmanın birçok farklı yolu vardır. Önleyici ve öngörücü bakım, felaket hatalarından kaçınmak için tasarlanmış iki yöntemdir. Önleyici bakım durumunda, denetimler tipik olarak düzenli bir şekilde gerçekleştirilirken, tahminsel bir yaklaşım, önceki hata oranlarına ilişkin verilere dayanarak onarımların planlanmasına izin verebilir. Bozulmadan önce düzenli kontroller yaparak veya bileşenleri değiştirerek, felaket arızaları önlenebilir.

Önleyici yaklaşımların aksine, arıza bakımı reaktif bir politikadır. Bu yaklaşım, sadece bileşenlerin arıza yapmasına izin vererek ve sonra sorunu ele aldıktan sonra denetimler ve önleyici onarımlarla ilişkili maliyetleri önler. "Arızaya koşma" terimi, bu yaklaşımı bakım için açıklamak için de kullanılmaktadır, çünkü bu, ekipmanın yapmasına izin verilen şeydir. Ekipmanlar genellikle bu tür bakım politikaları altında yağlanacaktır ve diğer önem verilmeyecektir, ancak bu genellikle devam eden bakım işlemlerinin kapsamıdır.

Bir arıza bakım politikası ile ilişkilendirilebilecek birtakım maliyetler vardır. Herhangi bir bileşen bu yaklaşım altında herhangi bir zamanda başarısız olabileceğinden, bakım personeli birçok farklı türde onarım yapmaya hazır olmalıdır. Bu, yerinde bulunan her ekipman için yedek parça stoğunun muhafaza edilmesini veya eski bileşenler arızalandıkça yeni bileşenlerde nakliye için ödeme yapmayı gerektirebilir. Tipik olarak, arıza süreleriyle ilgili maliyetler de vardır, bu nedenle, bu bakım yaklaşımı, herhangi bir ekipman parçasının ani arızalanmasından dolayı büyük parasal kayıplara maruz kalacak herhangi bir iş operasyonuna çok uygun değildir.

Bir tesis ya da işin kapanması planlandığında, bir arıza bakım politikası başlatılır. Bu genellikle hesaplanan bir risktir çünkü karar, ekipmanın tesisin kapatılması için yeterince uzun süre çalışmaya devam edeceğini varsayar. Ekipmanın periyodun sonunda hurdaya çıkarılması planları varsa, hızlı kredi veren bankalar  maliyetli önleyici bakım gereksiz olarak görülebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?