Bilanço mutabakatı için adımlar nelerdir?



Bilanço mutabakatı süreci dört adımı içerir. Adımlar şunları içerir: hesabı bankaya göre dengeleyin, hesabı kitaplara göre dengeleyin, kolay kredi veren bankalarbanka bakiyesini ve kitap bakiyenizi karşılaştırın ve gerekli ayarlamaları yapmak için dergi girişleri oluşturun. Bu adımlar normalde hesaplar ve / veya profesyoneller tarafından gerçekleştirilir.

Bilanço mutabakatı, banka hesaplarının ve fiili nakdin, belirli bir süre boyunca, genellikle bir ay boyunca, şirket tarafından harcanan, ödünç verilen veya başka bir şekilde aktarılan para ile örtüştüğünden emin olmak için gereklidir. Yüzeyde karmaşık bir süreçtir, ancak mekanizmalar anlaşıldıktan sonra, bir bilançonun uzlaştırılması basittir. Aslında süreç, bireyin her ayın sonunda çek defterini nasıl dengelediğine benzer.

Banka mutabakatını dengelemek için ilk adım, hesabın bankaya göre dengelenmesidir. Bu, mutabakatı gerçekleştiren kişinin, söz konusu ay için banka ekstresinin bir kopyasını alması gerektiği anlamına gelir. Daha sonra, banka aracılığıyla yapılan tüm para yatırma ve tahsilatların, banka ekstresinin, işin kapanış günü olduğu gibi, işin kapanışına göre listelendiğinden emin olması gerekir.

Bu ilk adımın bir kısmı, çekilen ve nakde çevrilen tutarlara nakde çevrilen çeklerin karşılaştırılmasını içerir. Bilgiyi uzlaştırmakta olan kişi ayrıca, henüz nakde çevrilmemiş veya bilançoda başka türlü görünmeyen tüm çekleri de dikkate almalıdır. Bunu yaptıktan sonra, bilanço mutabakatı sürecinin ikinci aşaması başlayabilir.

Bilanço mutabakatı sürecinin ikinci adımı, hesabı kitaplara göre dengelemek. Burada, birey, dosyadaki mali kayıtlara göre yazılan ve yatırılan çekleri alır ve şirketin mali belgelerine göre nihayetinde kayıttaki nihai tutarın ne olması gerektiğine eşit olmasını sağlamak için mutabakata varmaya çalışır. Bu sayının doğru olup olmadığının tespiti için, kayıttaki numara, hızlı kredi veren bankalarmevduatın ilavesinden sonraki ayın başında kaydedilen nihai tutarla ve hesaptan çekilen borçların veya çeklerin çıkarılmasıyla karşılaştırılacaktır. ayın sonu.

Banka nihai tutarı ve şirketin nihai tutarı hesaplandığında, üçüncü adım, dengeleri aynı olduğundan emin olmak için ikisini karşılaştırmaktır. Bu, bankanın ve şirketin finansal kayıtlarının doğru olmasını ve aynı miktarda para yatırma, para çekme ve diğer faaliyetleri göstermesini gerektirir. Son olarak, dördüncü adımda, hesabı uzlaştıran birey, dergide niçin farklılıklar olduğu ya da bu süre için farklılıklar olarak keşfedilenler ile ilgili herhangi bir giriş yapabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?