Bilanço mutabakatı için adımlar nelerdir?
Bilanço
mutabakatı süreci dört adımı içerir. Adımlar şunları içerir: hesabı bankaya
göre dengeleyin, hesabı kitaplara göre dengeleyin, kolay kredi veren bankalarbanka
bakiyesini ve kitap bakiyenizi karşılaştırın ve gerekli ayarlamaları yapmak
için dergi girişleri oluşturun. Bu adımlar normalde hesaplar ve / veya
profesyoneller tarafından gerçekleştirilir.
Bilanço mutabakatı, banka hesaplarının ve fiili nakdin,
belirli bir süre boyunca, genellikle bir ay boyunca, şirket tarafından
harcanan, ödünç verilen veya başka bir şekilde aktarılan para ile örtüştüğünden
emin olmak için gereklidir. Yüzeyde karmaşık bir süreçtir, ancak mekanizmalar
anlaşıldıktan sonra, bir bilançonun uzlaştırılması basittir. Aslında süreç,
bireyin her ayın sonunda çek defterini nasıl dengelediğine benzer.
Banka mutabakatını dengelemek için ilk adım, hesabın bankaya
göre dengelenmesidir. Bu, mutabakatı gerçekleştiren kişinin, söz konusu ay için
banka ekstresinin bir kopyasını alması gerektiği anlamına gelir. Daha sonra,
banka aracılığıyla yapılan tüm para yatırma ve tahsilatların, banka
ekstresinin, işin kapanış günü olduğu gibi, işin kapanışına göre
listelendiğinden emin olması gerekir.
Bu ilk adımın bir kısmı, çekilen ve nakde çevrilen tutarlara
nakde çevrilen çeklerin karşılaştırılmasını içerir. Bilgiyi uzlaştırmakta olan
kişi ayrıca, henüz nakde çevrilmemiş veya bilançoda başka türlü görünmeyen tüm
çekleri de dikkate almalıdır. Bunu yaptıktan sonra, bilanço mutabakatı
sürecinin ikinci aşaması başlayabilir.
Bilanço
mutabakatı sürecinin ikinci adımı, hesabı kitaplara göre dengelemek. Burada,
birey, dosyadaki mali kayıtlara göre yazılan ve yatırılan çekleri alır ve
şirketin mali belgelerine göre nihayetinde kayıttaki nihai tutarın ne olması
gerektiğine eşit olmasını sağlamak için mutabakata varmaya çalışır. Bu sayının
doğru olup olmadığının tespiti için, kayıttaki numara, hızlı kredi veren bankalarmevduatın ilavesinden sonraki ayın başında kaydedilen nihai
tutarla ve hesaptan çekilen borçların veya çeklerin çıkarılmasıyla
karşılaştırılacaktır. ayın sonu.
Banka nihai tutarı ve şirketin nihai tutarı hesaplandığında,
üçüncü adım, dengeleri aynı olduğundan emin olmak için ikisini
karşılaştırmaktır. Bu, bankanın ve şirketin finansal kayıtlarının doğru
olmasını ve aynı miktarda para yatırma, para çekme ve diğer faaliyetleri
göstermesini gerektirir. Son olarak, dördüncü adımda, hesabı uzlaştıran birey,
dergide niçin farklılıklar olduğu ya da bu süre için farklılıklar olarak
keşfedilenler ile ilgili herhangi bir giriş yapabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder