Bilgi Yayılımı Nedir?
Bilgi
yayılımı, belirli bir etkinlik veya proje için toplanan ve paylaşılan bilgi ve
bilgi, sonuçta diğer ortamlarda uygulama için ek fırsatlar yarattığı zaman
ortaya çıkan bir olgudur. Oradan, yayılma, yeni fikirlerin ve yeni
uygulamaların geliştirilmesinde, genellikle başlangıçta beklenmedik şekillerde,
kolay
kredi veren bankalarkatalizör görevi görür. Bilgi yönetimi ekonomisinde
bir temel olarak düşünüldüğünde, bilgi yayılımı herhangi bir sayıda ortamda ortaya
çıkabilir ve çok heyecan verici sonuçlar üretilmesine yardımcı olur.
Özünde, bilgi yayılımı, fikirlerin ve uygulama yöntemlerinin
paylaşılmasıyla ilgilidir; bu da, bu fikirleri farklı ortamlarda kullanmak için
doğrudan rekabet içinde olmayan kişilere ilham verir. Terimin kendisi nispeten
yenidir ve normalde yazılım için yeni fikirler ve Internet'i kullanmanın ilginç
yeni yollarını sormak gibi teknolojik yeniliklere odaklanır. Genel fikir
yüzyıllar boyunca olmuştur. Bir fikrin belirli bir ortamda kullanılması için
geliştirilen herhangi bir senaryoda ve diğerleri aynı fikri alıp başka bir
ortama aktarma konusunda ilhamlıdır, bilgi yayılımı gerçekleşmiştir.
Gerçek uygulamada, bilgi yayılımı, kontrollü bir ortamda
gerçekleşen bir süreç olabilir ve orijinal fikirle bir çeşit bağlantıya sahip
olan yeni ürünlerin geliştirilmesine yol açar. Örneğin, bir şirket ketçap
üretimi için tamamen yeni bir süreç geliştirebilir ve bu da işlemdeki bir
kimseye süreci uyarlama konusunda ilham verir, böylece şirket kendi hardal ya
da diğer çeşnileri de başlatabilir. Benzer şekilde, bir yazılım şirketi,
işletme muhasebesi için ideal olan popüler bir yazılım ürünü satabilir ve
şirket içindeki bir kişi, muhasebe yazılımı ile bir araya getirilebilen bir
satış veritabanı geliştirmek için aynı temel platformu kullanmak için ilham
alabilir. Birçok şirket cazip bulurdu.
Bilgi
yayılımı daha geniş bir ortamda da ortaya çıkabilir. Bu durumda, bir kurum
tarafından geliştirilen yenilikler, bu yenilikler ile birlikte kullanılabilecek
bir ürün geliştirmek için başkalarına ilham verebilir. Bu, sosyal ağların,
e-posta listelerinin, çevrimiçi sohbet odalarının ve mesaj panolarının daha
önceki yeniliklerinden esinlenen bir sosyal ağ düşüncesiyle,hızlı kredi veren bankalar internetteki sosyal
ağların gelişimi ile gerçekleşmiştir. Bireyler ve işletmeler bu eski
uygulamaları kullanmak için daha fazla yol görmeye başladıkça, her üçün
faydalarını sunan daha kapsamlı bir ağın ve bazı yeni faydaların ortaya
çıkmasıyla ortaya çıktı. yeni bir şeyin yaratılması.
Yorumlar
Yorum Gönder