Bilgi Yayılımı Nedir?



Bilgi yayılımı, belirli bir etkinlik veya proje için toplanan ve paylaşılan bilgi ve bilgi, sonuçta diğer ortamlarda uygulama için ek fırsatlar yarattığı zaman ortaya çıkan bir olgudur. Oradan, yayılma, yeni fikirlerin ve yeni uygulamaların geliştirilmesinde, genellikle başlangıçta beklenmedik şekillerde, kolay kredi veren bankalarkatalizör görevi görür. Bilgi yönetimi ekonomisinde bir temel olarak düşünüldüğünde, bilgi yayılımı herhangi bir sayıda ortamda ortaya çıkabilir ve çok heyecan verici sonuçlar üretilmesine yardımcı olur.

Özünde, bilgi yayılımı, fikirlerin ve uygulama yöntemlerinin paylaşılmasıyla ilgilidir; bu da, bu fikirleri farklı ortamlarda kullanmak için doğrudan rekabet içinde olmayan kişilere ilham verir. Terimin kendisi nispeten yenidir ve normalde yazılım için yeni fikirler ve Internet'i kullanmanın ilginç yeni yollarını sormak gibi teknolojik yeniliklere odaklanır. Genel fikir yüzyıllar boyunca olmuştur. Bir fikrin belirli bir ortamda kullanılması için geliştirilen herhangi bir senaryoda ve diğerleri aynı fikri alıp başka bir ortama aktarma konusunda ilhamlıdır, bilgi yayılımı gerçekleşmiştir.

Gerçek uygulamada, bilgi yayılımı, kontrollü bir ortamda gerçekleşen bir süreç olabilir ve orijinal fikirle bir çeşit bağlantıya sahip olan yeni ürünlerin geliştirilmesine yol açar. Örneğin, bir şirket ketçap üretimi için tamamen yeni bir süreç geliştirebilir ve bu da işlemdeki bir kimseye süreci uyarlama konusunda ilham verir, böylece şirket kendi hardal ya da diğer çeşnileri de başlatabilir. Benzer şekilde, bir yazılım şirketi, işletme muhasebesi için ideal olan popüler bir yazılım ürünü satabilir ve şirket içindeki bir kişi, muhasebe yazılımı ile bir araya getirilebilen bir satış veritabanı geliştirmek için aynı temel platformu kullanmak için ilham alabilir. Birçok şirket cazip bulurdu.

Bilgi yayılımı daha geniş bir ortamda da ortaya çıkabilir. Bu durumda, bir kurum tarafından geliştirilen yenilikler, bu yenilikler ile birlikte kullanılabilecek bir ürün geliştirmek için başkalarına ilham verebilir. Bu, sosyal ağların, e-posta listelerinin, çevrimiçi sohbet odalarının ve mesaj panolarının daha önceki yeniliklerinden esinlenen bir sosyal ağ düşüncesiyle,hızlı kredi veren bankalar  internetteki sosyal ağların gelişimi ile gerçekleşmiştir. Bireyler ve işletmeler bu eski uygulamaları kullanmak için daha fazla yol görmeye başladıkça, her üçün faydalarını sunan daha kapsamlı bir ağın ve bazı yeni faydaların ortaya çıkmasıyla ortaya çıktı. yeni bir şeyin yaratılması.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?