Bir Konsantrasyon Stratejisi Nedir?
Bir
konsantrasyon stratejisi, hem iş hem de yatırım durumlarında kullanılan bir
yaklaşım türüdür. Strateji, iş yapmanın bir yaklaşımı olarak, belirli bir
ürünün veya belirli bir pazara yönelik en azından küçük bir ürün grubunun
geliştirilmesi için kaynaklarının çoğuna odaklanmayı seçen bir şirketi
kapsamaktadır. Yatırım yapmaya bir yaklaşım olarak,kolay kredi veren bankalar bir yoğunlaşma stratejisi, daha
çeşitlendirilmiş bir yatırım koleksiyonuna girmek yerine, portföyü oluşturmak
için küçük bir hisse senedi grubunun seçilmesini gerektirmektedir. Bir
piyasada, ani bir ekonomik dönümün başarısızlığa yol açabileceği kadar çok
yatırım yapılabilme potansiyeli de dahil olmak üzere, bir konsantrasyon
stratejisinin kullanılmasıyla ilgili potansiyel yükümlülüklerin yanı sıra
faydalar da vardır.
Bir iş operasyonunda uygulandığı gibi, bir konsantrasyon
stratejisinin amacı, ürün hattına ve şirketin rekabet etmeyi seçtiği pazara
tekil bir odak sağlamaktır. Bunu yapmak, belirli kaynakların belirli bir
sektörde uzman veya uzman olarak görülmesine yol açabilir, çünkü tüm kaynaklar
bu alanda mümkün olan en iyi ürünleri yaratmayı ve pazarlamayı amaçlamaktadır.
Zaman zaman, bir şirket bu uzmanlık kursunu seçebilir ve bu sektördeki
standardı belirlemeye başlayacak kadar başarılı olabilir ve rakiplerin iş
içinde kalabilmeleri için hangi ölçütlere ulaşmaları gerektiğini
belirleyebilir.
Başarılı olunca, konsantrasyon stratejisi, bir pazarda güçlü
bir itibara sahip olmanın yanı sıra, tüketiciler arasında önemli bir isim
değeri yaratmayı mümkün kılar. Aslında, tekil ürünün adı, tüketicinin
akıllarında, şirket tarafından yapılıp yapılmadığı gibi, bu türdeki tüm ürünler
için ortak bir kullanım olarak ortaya çıkan ortak bir kullanıma girebilir. Aynı
zamanda, üstün kalitenin algılanması, şirketin tek bir şey yapması ve bunu iyi
yapması gerçeğine dayanarak sıklıkla yetiştirilmektedir.
Bir
konsantrasyon stratejisi çok iyi çalışabilirken, bu yaklaşımın bazı potansiyel
tuzakları var. Tüketicilerin taleplerindeki değişiklikler, tekil ürün
piyasasının küçülmeye başladığı anlamına gelebilir; bu durum şirketi finansal
açıdan zor durumda bırakabilir. Teknolojideki yenilikler ürünü modası geçerek
üretimi etkin bir şekilde sona erdirebilir. Farklılaşmayan şirketler, hızlı kredi veren bankalarekonomik yavaşlamalarda, özellikle de söz konusu ürünün bir
zorunluluktan ziyade bir lüks olarak algılanması durumunda genellikle
savunmasızdır. İşletmenin zararı önlemek için yeterli mali rezervleri olmadığı
sürece, şirketin başarısız olması için iyi bir şans vardır.
Yorumlar
Yorum Gönder