Bir liyakat figürü nedir?



Bir liyakat figürü, bir sistemin veya cihazın işleviyle ilgili bir performans değerlendirmesi türüdür. Tipik olarak, bu rakam bir ölçek boyunca bir nokta olarak temsil edilir ve cihazın veya sistemin yararlarının, bu ölçeği düzenlemek için bir araç olarak benzer ürünler ile karşılaştırılmasını içerebilir. Liyakat figürünün ardındaki fikir, kolay kredi veren bankalartüketicilere bir ürünü diğerine seçerek elde edilen faydalar hakkında bir fikir vermektir.

Bir liyakat figürünün genel kavramı, belirli bir ürün veya sistemin, kurulu bir standart veya piyasadaki benzer bir ürüne kıyasla nasıl ölçtüğünü belirlemektir. Bu bazen, kullanılan ürüne dayalı olarak bu ürüne bir tür sayısal değer atanarak yönetilebilir. Örneğin, belirli bir dizüstü bilgisayar pili tasarımının standartı beş saatlik bir şarj ömrüyse ve bu pilin belirli bir marka ve modelinin yedi saatlik ortalama şarj ömrü olması durumunda, çok yüksek bir sayısal derecelendirme verilebilir. Onluk bir ölçekte, beşi ortalama olmak üzere, yedi saatlik pilin, bu pilin ortalama performansın üzerinde sunacağı tüketicilere işaret ederek sekiz statü verilebilir.

Çeşitli ürünlerin performansının değerlendirilmesi, pazarlamanın ortak bir yaklaşımıdır. Bir ürünü, standart veya ortalamanın üzerinde olan yüksek kalite ve derecelendirmeleri sunma yeteneği, genellikle ek satış için kapıyı açan cazibesini genişletebilir. Hemen her türlü mal veya hizmet hakkında bir değer belirtilebilir. Bu sistemi kullanarak, bir çift stereo hoparlör tarafından sağlanan ses kalitesini, Internet tabletiyle ilişkili kullanım kolaylığını ve hatta belirli bir marka ve modelle elde edilen çözünürlüğün kalitesini değerlendirmek veya değerlendirmek mümkündür. dijital kamera.

Bir liyakat rakamına ulaşmak, tüm benzer ürünlerin yargılanacağı bir standart oluşturmayı gerektirir. Ürünün niteliğine ve ürün incelemesinin yönetilme şekline bağlı olarak, süreç çok üniform ve bilimsel olabilir. Diğer zamanlarda, liyakat figürünün, daha fazla öznel olarak, bir kaç tüketicinin değerlendirmeye katılmasına izin verilmesi gibi, hızlı kredi veren bankalarürünün başka bir ürünle kıyaslandığında nasıl ölçüleceğini belirlemek için yorumlarını kullanarak ulaşması mümkündür. Herhangi bir uygulamada, liyakat rakamına ulaşma süreci, bir ürünün doğasını ve cazibesini arttırmaya ve satışları arttırmaya yardımcı olan, hemen hemen her üreticinin yaşamak istediği bir şey olan değerli bilgiler sağlayabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?