Bir Ortaklık Modeli Nedir?
Bir
işletmenin bir eylemi gerçekleştirmek için satıcılara komisyon ödemesi yapan
iştirak modeli, büyük ölçüde çevrimiçi olarak görülüyor. Bu işlem genellikle
bir satışı güvence altına alır, ancak müşterinin bir formu doldurması, bir
reklamı tıklaması veya şirketin web sitesini ziyaret etmesi gibi başka ödeme
yöntemleri vardır. Satış ortağı modeli, bir reklamvereni (ürünle iş olan) ve
satış yapan bir yayıncıyı gerektirir. Bu iş modelinde, kolay kredi veren bankalarher iki
ortak para kazanıyor, ancak farklı şekillerde. Bu, bir işletme için ekstra
satışlar elde etmede yardımcı olurken, web sitesi sahiplerinin web sitelerinden
kâr elde etmelerine yardımcı olmak için kullanılabilir.
Ortaklık modeli ile, her şey reklamveren ile başlar. Bu,
komisyon ödeyen şirkettir ve ürün ya da hizmet satan aslında budur. Bu şirket
karar verirken satışları artırmak için bağlı şirketleri kullanmak istediğinde,
bağlı kuruluş modeline girer. Şirket, her bir eylem için bir komisyon vaat
ediyor ve iştirak programını kendi bünyesinde işletiyor ya da komisyonları ve
diğer idari görevleri yerine getirmek için bir bağlı kuruluş hizmetine abone
oluyorlar.
Diğer tarafta yayıncı var. Bu web sitesi sahibi, bağlı
kuruluş programına üye olur ve kendi web sitesini, banner izleme kodları içeren
banner ve linklerle süslemektedir. Ardından bağlantıyı veya banner'ı tıklayan
web sitesi ziyaretçileri alır. Ortaklık programına bağlı olarak, web sitesi
sahibi, reklamverenin şirketi için en iyi satış satışlarını elde etmek için web
sitesini optimize edecektir.
Bağlı
kuruluş modelinde birkaç ödeme yöntemi vardır ve reklamveren bir veya birkaçını
kullanabilir. Dört ana tip şunlardır: tıklama başına ödeme (PPC), gösterim başı
ödeme (PPI), ödeme başına ödeme (PPL) ve satış başına ödeme (PPS). En yaygın
olanı, bir müşterinin ürünü satın aldığı PPS'dir ve reklamveren, yayıncıya bu
satışın bir kısmını öder. TBM, yayıncıya birisinin satış ortağı bağlantısını
tıkladığında ödenmesi anlamına gelir; ÜFE, bir ziyaretçinin yayıncının web
sitesine her gittiğinde, hızlı kredi veren bankalarkendisine ödeme yapılacağı anlamına gelir; PPL, bir müşteri
bir formu doldurduğunda ve yayıncı her form için ödeme alır.
Bu senaryoda hem yayıncı hem de reklamveren para
kazanmaktadır. Yayıncı para kazanıyor çünkü bağlı kuruluş programına denk gelen
herhangi bir iş için bir komisyon ödeniyor. Reklamverenler para kazanıyorlar
çünkü satışın çoğunluğunu koruyorlar veya yeni potansiyel müşteriler
ediniyorlar ve reklamverene yardımcı olurlarsa yalnızca yayıncıya ödeme
yapıyorlar.
Yorumlar
Yorum Gönder