Bir Ortaklık Modeli Nedir?



Bir işletmenin bir eylemi gerçekleştirmek için satıcılara komisyon ödemesi yapan iştirak modeli, büyük ölçüde çevrimiçi olarak görülüyor. Bu işlem genellikle bir satışı güvence altına alır, ancak müşterinin bir formu doldurması, bir reklamı tıklaması veya şirketin web sitesini ziyaret etmesi gibi başka ödeme yöntemleri vardır. Satış ortağı modeli, bir reklamvereni (ürünle iş olan) ve satış yapan bir yayıncıyı gerektirir. Bu iş modelinde, kolay kredi veren bankalarher iki ortak para kazanıyor, ancak farklı şekillerde. Bu, bir işletme için ekstra satışlar elde etmede yardımcı olurken, web sitesi sahiplerinin web sitelerinden kâr elde etmelerine yardımcı olmak için kullanılabilir.

Ortaklık modeli ile, her şey reklamveren ile başlar. Bu, komisyon ödeyen şirkettir ve ürün ya da hizmet satan aslında budur. Bu şirket karar verirken satışları artırmak için bağlı şirketleri kullanmak istediğinde, bağlı kuruluş modeline girer. Şirket, her bir eylem için bir komisyon vaat ediyor ve iştirak programını kendi bünyesinde işletiyor ya da komisyonları ve diğer idari görevleri yerine getirmek için bir bağlı kuruluş hizmetine abone oluyorlar.

Diğer tarafta yayıncı var. Bu web sitesi sahibi, bağlı kuruluş programına üye olur ve kendi web sitesini, banner izleme kodları içeren banner ve linklerle süslemektedir. Ardından bağlantıyı veya banner'ı tıklayan web sitesi ziyaretçileri alır. Ortaklık programına bağlı olarak, web sitesi sahibi, reklamverenin şirketi için en iyi satış satışlarını elde etmek için web sitesini optimize edecektir.

Bağlı kuruluş modelinde birkaç ödeme yöntemi vardır ve reklamveren bir veya birkaçını kullanabilir. Dört ana tip şunlardır: tıklama başına ödeme (PPC), gösterim başı ödeme (PPI), ödeme başına ödeme (PPL) ve satış başına ödeme (PPS). En yaygın olanı, bir müşterinin ürünü satın aldığı PPS'dir ve reklamveren, yayıncıya bu satışın bir kısmını öder. TBM, yayıncıya birisinin satış ortağı bağlantısını tıkladığında ödenmesi anlamına gelir; ÜFE, bir ziyaretçinin yayıncının web sitesine her gittiğinde, hızlı kredi veren bankalarkendisine ödeme yapılacağı anlamına gelir; PPL, bir müşteri bir formu doldurduğunda ve yayıncı her form için ödeme alır.

Bu senaryoda hem yayıncı hem de reklamveren para kazanmaktadır. Yayıncı para kazanıyor çünkü bağlı kuruluş programına denk gelen herhangi bir iş için bir komisyon ödeniyor. Reklamverenler para kazanıyorlar çünkü satışın çoğunluğunu koruyorlar veya yeni potansiyel müşteriler ediniyorlar ve reklamverene yardımcı olurlarsa yalnızca yayıncıya ödeme yapıyorlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?