Bir otelin SWOT analizini nasıl yapabilirim?



Bir otelin güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri (SWOT) analiz etmenin yolu, teknik prensipleri, oteli iş dünyasından etkileyebilecek iç ve dış çevre içindeki her şeyin kapsamlı bir genel bakışına doğru uygulamaktır. görünüm. Otelin güçlü yanlarını ve otelin zayıf olmasına neden olabilecek şeyleri öğrenmek önemlidir. Otelin büyüyebileceği fırsatlar olarak tanımlanabilecek özellikler de dahil edilmek zorundadır. Son olarak, analiz,kolay kredi veren bankalar  potansiyel olarak tehdit olabilecek özelliklere yönelik bir araştırma içermelidir.

Bir otelin SWOT analizindeki güçlü yönler, otelin büyüklüğü gibi bir şey olabilir. Otelin birçok odası varsa, bu otelden yapılabilecek karı arttırır. Bir otelin itibarı da güçlü olabilir çünkü beş yıldızlı bir derecelendirmeye sahip otel, mükemmel bir itibara sahip olduğu anlamına gelir. Böyle iyi bir itibar, daha fazla müşteri ve odalar, hizmetler ve diğer tesisler için daha yüksek miktarlarda ödeme yapma kabiliyeti anlamına gelir. Otelde standart ya da dünya standartlarında konferans odaları gibi yardımcı tesisler varsa, bu da bir artıdır çünkü konferans, düğün ve toplantılar gibi etkinlikler için oda kiralayarak karı arttırabilir. İyi eğitimli bir personel, müşterilerin her zaman iyi ve saygılı hizmete olumlu cevap vereceğinden dolayı, bir güçtür. Oteldeki kurum kültürü de önemlidir, çünkü iyi bir kurum kültürü çalışanların moralini arttırır ve daha üretken hale getirir.

Bir otelin SWOT analizinde tanımlanan zayıflıklar, oteli savunmasız yapan tüm yönleri içerir. Bu, zayıf bir kurum kültürü ve kötü bir bakım kültürü gibi nitelikleri içerir. Kötü bakımlı bir otel yakında kötü bir itibar kazanacak ve müşterileri kaybedecektir. Aynı şekilde, kötü müşteri hizmetleri ile çalışan bir otel de müşterilerini kaybedecek. Bunlar, alt çizgiyi etkileyebilecek zayıflıklardan bazıları.

Bir otelin SWOT analizindeki fırsatlar, uygun hükümet politikaları gibi faktörler ve çoğu insanın otele kolayca erişebileceği yerlere yakınlığı içerir. Örneğin, büyük bir havalimanının yakınında bulunan bir otel, yerini bir fırsat olarak görebilir; çünkü bu,hızlı kredi veren bankalargeçiş sırasında kalacak bir yere ihtiyaç duyan insanlar için kolayca erişilebilir hale getirir. Bu aynı zamanda iyi bir iş stratejisidir, çünkü otel yönetiminin karı maksimize etmek için havalimanının varlığından yararlanması anlamına gelir.

Bir otelin SWOT analizindeki tehditler, otelin varlığını tehdit eden faktörlerdir. Böyle bir tehdidin bir örneği çok fazla rekabet. Bir otel çok sayıda otel bulunduğu bir bölgede bulunuyorsa, bu durum otelin kar marjını etkileyecektir. Çok fazla rekabet, müşteriler için çok fazla seçeneğe dönüşüyor. Bu, otelin maksimum oda işgaline sahip olma riski taşıdığı anlamına gelir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?