Bir otelin SWOT analizini nasıl yapabilirim?
Bir otelin
güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri (SWOT) analiz etmenin
yolu, teknik prensipleri, oteli iş dünyasından etkileyebilecek iç ve dış çevre
içindeki her şeyin kapsamlı bir genel bakışına doğru uygulamaktır. görünüm.
Otelin güçlü yanlarını ve otelin zayıf olmasına neden olabilecek şeyleri
öğrenmek önemlidir. Otelin büyüyebileceği fırsatlar olarak tanımlanabilecek
özellikler de dahil edilmek zorundadır. Son olarak, analiz,kolay kredi veren bankalar potansiyel olarak tehdit olabilecek
özelliklere yönelik bir araştırma içermelidir.
Bir otelin SWOT analizindeki güçlü yönler, otelin büyüklüğü
gibi bir şey olabilir. Otelin birçok odası varsa, bu otelden yapılabilecek karı
arttırır. Bir otelin itibarı da güçlü olabilir çünkü beş yıldızlı bir
derecelendirmeye sahip otel, mükemmel bir itibara sahip olduğu anlamına gelir.
Böyle iyi bir itibar, daha fazla müşteri ve odalar, hizmetler ve diğer tesisler
için daha yüksek miktarlarda ödeme yapma kabiliyeti anlamına gelir. Otelde
standart ya da dünya standartlarında konferans odaları gibi yardımcı tesisler
varsa, bu da bir artıdır çünkü konferans, düğün ve toplantılar gibi etkinlikler
için oda kiralayarak karı arttırabilir. İyi eğitimli bir personel, müşterilerin
her zaman iyi ve saygılı hizmete olumlu cevap vereceğinden dolayı, bir güçtür.
Oteldeki kurum kültürü de önemlidir, çünkü iyi bir kurum kültürü çalışanların
moralini arttırır ve daha üretken hale getirir.
Bir otelin SWOT analizinde tanımlanan zayıflıklar, oteli
savunmasız yapan tüm yönleri içerir. Bu, zayıf bir kurum kültürü ve kötü bir
bakım kültürü gibi nitelikleri içerir. Kötü bakımlı bir otel yakında kötü bir
itibar kazanacak ve müşterileri kaybedecektir. Aynı şekilde, kötü müşteri
hizmetleri ile çalışan bir otel de müşterilerini kaybedecek. Bunlar, alt
çizgiyi etkileyebilecek zayıflıklardan bazıları.
Bir otelin
SWOT analizindeki fırsatlar, uygun hükümet politikaları gibi faktörler ve çoğu
insanın otele kolayca erişebileceği yerlere yakınlığı içerir. Örneğin, büyük
bir havalimanının yakınında bulunan bir otel, yerini bir fırsat olarak
görebilir; çünkü bu,hızlı kredi veren bankalargeçiş sırasında kalacak bir yere ihtiyaç duyan insanlar için
kolayca erişilebilir hale getirir. Bu aynı zamanda iyi bir iş stratejisidir,
çünkü otel yönetiminin karı maksimize etmek için havalimanının varlığından
yararlanması anlamına gelir.
Bir otelin SWOT analizindeki tehditler, otelin varlığını
tehdit eden faktörlerdir. Böyle bir tehdidin bir örneği çok fazla rekabet. Bir
otel çok sayıda otel bulunduğu bir bölgede bulunuyorsa, bu durum otelin kar
marjını etkileyecektir. Çok fazla rekabet, müşteriler için çok fazla seçeneğe
dönüşüyor. Bu, otelin maksimum oda işgaline sahip olma riski taşıdığı anlamına
gelir.
Yorumlar
Yorum Gönder