Bir Pazar Alanı Nedir?



Pazar alanı, belirli bir mal veya hizmetin satışa sunulduğu coğrafi bölgedir. Pazar alanı veya ticaret bölgesi, talebe, satış hedeflerine ve pazarlama tekniklerine dayalı olarak işletmeden işletmeye farklılık gösterir. Bir ürün veya hizmet için ticaret bölgesini açıkça tanımlayan bir şirket, ürününü müşterilere pazarlamak ve tanıtmak ve ayrıca yeni potansiyel müşterileri tanımlamak için daha iyidir.

Pazar alanının nasıl çalıştığını anlamak için, birkaç farklı işletme türü için örneklere bakmak faydalı olacaktır. Küçük kasaba kasabası, kolay kredi veren bankalarpazarını şehrin sınırları içinde veya çevredeki banliyölerde yaşayan veya çalışan insanlar olarak tanımlayabilir. Öte yandan büyük bir perakendeci, pazarını, ürünlerin satıldığı her yerde tanımlayabilir. Bu sadece yerel bölgeyi içerebilir veya dünyadaki ülkeleri kapsayabilir. Bu tür bir durumda, pazarlama ve satış çabalarını koordine etmeyi kolaylaştırmak için, piyasa bölgesini çoğu bölgeye veya bölgeye ayırır.

Bir ürün veya hizmet için pazar, birçok faktör ve kriterin bir işlevidir. Büyük ölçüde bu özel iyiliğe yönelik yerel talep tarafından belirlenir, ancak aynı zamanda insanların bu ürünü veya hizmeti elde etmek için ne kadar istekli ve seyahat edebilecekleri de etkilenebilir. Modern küresel ekonomide, ticaret perakendecilerinin mevcut olması nedeniyle ticaret bölgesi oldukça büyük olabilir.

Piyasa alanı aynı zamanda yedek ürün veya rakiplerin kullanılabilirliğinden de etkilenir. Daha fazla kasap dükkanları küçük bir kasabada bulunur, pazar her biri için daha küçüktür, çünkü et ürünleri büyük ölçüde değiştirilebilir. Bu mağazalardan biri fiyat veya kaliteye göre kendini ayırt ederse, ticaret alanını genişletebilir ve daha fazla müşteri yakalayabilir.

Bir ürün veya hizmet için pazar alanını açıkça tanımlayarak elde edilen en büyük avantajlardan biri, bu bilginin daha etkin bir şekilde pazarlanması için kullanılabileceğidir. Bu, şirketin belirlenen alandaki tüketicilerin talebine göre fiyatları ayarlamasına, yeni ürünleri tanıtmasına veya mevcut ürünleri değiştirmesine yardımcı olur. Belirli bir ticaret bölgesinin boyut ve demografik özelliklerini anlamak, şirketlerin genişleme planları yapmasına,hızlı kredi veren bankalar  boyutlarını büyütmesine ve atıkları en aza indirmesine yardımcı olur.

Modern şirketler, bir ürünün pazarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için genellikle coğrafi bilgi sistemlerine (CBS) güvenmektedir. CBS teknolojisi, belirli bir alandaki insanların nüfus, ortalama gelir ve satın alma alışkanlıkları hakkında bilgi dahil olmak üzere verilerin toplanması ve analiz edilmesi için bir araçtır. Bu, şirketlerin bir ürün veya hizmet için doğru pazarı bulmalarına yardımcı olur ve aynı zamanda mevcut şirketler veya tedarikçiler tarafından yetersiz kalabilecek bölgelerin belirlenmesine yardımcı olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?