Bir Pazar Alanı Nedir?
Pazar alanı, belirli bir mal veya hizmetin satışa sunulduğu
coğrafi bölgedir. Pazar alanı veya ticaret bölgesi, talebe, satış hedeflerine
ve pazarlama tekniklerine dayalı olarak işletmeden işletmeye farklılık
gösterir. Bir ürün veya hizmet için ticaret bölgesini açıkça tanımlayan bir
şirket, ürününü müşterilere pazarlamak ve tanıtmak ve ayrıca yeni potansiyel
müşterileri tanımlamak için daha iyidir.
Pazar
alanının nasıl çalıştığını anlamak için, birkaç farklı işletme türü için örneklere
bakmak faydalı olacaktır. Küçük kasaba kasabası, kolay kredi veren bankalarpazarını
şehrin sınırları içinde veya çevredeki banliyölerde yaşayan veya çalışan
insanlar olarak tanımlayabilir. Öte yandan büyük bir perakendeci, pazarını,
ürünlerin satıldığı her yerde tanımlayabilir. Bu sadece yerel bölgeyi
içerebilir veya dünyadaki ülkeleri kapsayabilir. Bu tür bir durumda, pazarlama
ve satış çabalarını koordine etmeyi kolaylaştırmak için, piyasa bölgesini çoğu
bölgeye veya bölgeye ayırır.
Bir ürün veya hizmet için pazar, birçok faktör ve kriterin
bir işlevidir. Büyük ölçüde bu özel iyiliğe yönelik yerel talep tarafından
belirlenir, ancak aynı zamanda insanların bu ürünü veya hizmeti elde etmek için
ne kadar istekli ve seyahat edebilecekleri de etkilenebilir. Modern küresel
ekonomide, ticaret perakendecilerinin mevcut olması nedeniyle ticaret bölgesi
oldukça büyük olabilir.
Piyasa alanı aynı zamanda yedek ürün veya rakiplerin kullanılabilirliğinden
de etkilenir. Daha fazla kasap dükkanları küçük bir kasabada bulunur, pazar her
biri için daha küçüktür, çünkü et ürünleri büyük ölçüde değiştirilebilir. Bu
mağazalardan biri fiyat veya kaliteye göre kendini ayırt ederse, ticaret alanını
genişletebilir ve daha fazla müşteri yakalayabilir.
Bir ürün
veya hizmet için pazar alanını açıkça tanımlayarak elde edilen en büyük
avantajlardan biri, bu bilginin daha etkin bir şekilde pazarlanması için
kullanılabileceğidir. Bu, şirketin belirlenen alandaki tüketicilerin talebine
göre fiyatları ayarlamasına, yeni ürünleri tanıtmasına veya mevcut ürünleri
değiştirmesine yardımcı olur. Belirli bir ticaret bölgesinin boyut ve
demografik özelliklerini anlamak, şirketlerin genişleme planları yapmasına,hızlı kredi veren bankalar boyutlarını
büyütmesine ve atıkları en aza indirmesine yardımcı olur.
Modern şirketler, bir ürünün pazarını daha iyi anlamalarına
yardımcı olmak için genellikle coğrafi bilgi sistemlerine (CBS) güvenmektedir.
CBS teknolojisi, belirli bir alandaki insanların nüfus, ortalama gelir ve satın
alma alışkanlıkları hakkında bilgi dahil olmak üzere verilerin toplanması ve
analiz edilmesi için bir araçtır. Bu, şirketlerin bir ürün veya hizmet için
doğru pazarı bulmalarına yardımcı olur ve aynı zamanda mevcut şirketler veya
tedarikçiler tarafından yetersiz kalabilecek bölgelerin belirlenmesine yardımcı
olur.
Yorumlar
Yorum Gönder