Bir reklam ajansı nedir?
Bir reklam
ajansı, işe alındığı firmalar için reklam üretiminin tamamını veya bazı
yönlerini gerçekleştiren bir şirkettir. Bazı ajanslar, kolay kredi veren bankalarreklam
araştırması yapmak ve uygun markalara yerleştirmek için pazar araştırması
yapmaktan ve ürün markalama stratejileri oluşturmaktan, reklam kampanyalarının
tüm aşamalarını ele almaktadır. Diğer ajanslar bu işlevlerden bir veya daha
fazlasında uzmanlaşır.
Tam hizmet veren reklam ajansları genellikle bir müşterinin
reklamcılık gereksinimlerinin tüm yönlerini yerine getirmek için gereken
kaynaklara sahiptir. Bu tür ajans genellikle, her reklam kampanyasını
başlangıçtan yürütmeye kadar taşımak için işbirliği yapan çeşitli bölümlerden
oluşur. Genel olarak, bu bölümler hesap yönetimi, araştırma, yaratıcı hizmetler
ve medya hizmetlerini içerir.
Hesap yönetimi departmanı, reklam ajansı ve müşterileri
arasında bir bağlantı sağlar. Ürünlerini ve reklam hedeflerini net bir şekilde
anlamak için müşterilerle doğrudan çalışır. Bu bilgi, diğer departmanlara
iletilerek, müşteriyi memnun eden ve ajansı kâr eden kampanyalar yaratmalarına
olanak tanır.
Bir reklam ajansının bir diğer önemli bileşeni araştırma
bölümüdür. Bu departman, pazar eğilimlerini ve satış verilerini analiz eder ve
bazen müşteri ürününün ve rakiplerinin tüketici algısını ölçmek için odak
gruplarını yürütür. Bu tür bilgiler, bir ürünün nasıl pazarlanacağına ve bir
kampanyanın hedef kitlesinin nasıl belirleneceğine karar vermekte yardımcı
olur.
Reklam ajansı müşterinin ihtiyaçlarını netleştirdikten ve
bir ürünün en iyi şekilde nasıl pazarlanabileceğini belirledikten sonra,
yaratıcı departmanı uygun reklamları tasarlar. Bu reklamlar, resimli veya
fotoğraflı durağan görüntüler ve animasyonlu veya filme alınmış reklamlar da
dahil olmak üzere çeşitli formlar alabilir. Birçok reklam kampanyası, bu ve
diğer biçimlerin bir kombinasyonunu kullanır. Bu nedenle tipik bir yaratıcı
bölüm, geniş bir medya alanında reklam üretebilen sanatsal ve çok yönlü bir
kadrodan oluşur.
Bir reklam
üretildikten sonra uygun bir çıkışa yerleştirilmelidir. Bir ajansın medya
hizmetleri bölümü, bir reklamın görülebileceği alanı satın almaktan sorumludur.
Dergi veya gazetelerde, radyoda, hızlı kredi veren bankalartelevizyonda veya internette ya da banklar ve reklam
panoları gibi oldukça görünür açık nesnelerde lekeler oluşturabilirler. Medya
hizmetleri personeli, müşterinin bütçesinde kalırken hedef tüketiciye ulaşması
muhtemel olan yerlere reklam yerleştirmeyi hedefler.
Birçok reklam ajansı bir dizi hizmet sunmaz, bunun yerine
reklam üretim sürecinin belirli yönlerinde uzmanlaşır. Örneğin, bazıları
yalnızca yaratıcı hizmetler sunarken, diğerleri yalnızca medya satın almaya
odaklanabilir. Bu uzmanlık ajansları, kendi reklam kampanyalarını kısmi olarak
üretmeyi tercih eden firmalar için yararlı olabilir, çünkü firma o zaman kurum
içinde gerçekleştiremediği hizmetler için ödeme yapmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder