Bir Reklam Kampanyası Nedir?



Bir reklam kampanyası, hedef kitleye ulaşmak için, kasıtlı ve dikkatlice düzenlenmiş bir dizi pazarlama aracı kullanan bir şirketin, nedenin veya ürünün reklamını yapmak için tasarlanmış özel bir eylem planıdır. Herhangi bir reklam kampanyasının amacı, kolay kredi veren bankalarkonuyla ilgili farkındalığı artırmak ve talep yaratmaktır. Reklam kampanyasının tam yapısı, genellikle ürünün ya da amacın doğasına ve kampanyanın ulaşması için tasarlanan hedef kitleye bağlı olacaktır.

Özellikler bir reklam kampanyasından diğerine farklılık gösterirken, aynı araçların bazıları hemen hemen her kampanyada kullanılır. Hem basılı hem de elektronik medya genellikle kampanyanın konusuna ilgi ve coşku yaratmak için kullanılır; genellikle kampanyanın belirli noktalarındaki farklı araçların mantıklı ve zamanında başlatılmasıyla. Zaman geçtikçe, elektronik medya daha çok televizyon ve radyo yayınlarına atıfta bulunurken, bu bileşen artık çevrimiçi banner reklamlar, metin mesajlaşma ve e-posta reklamları gibi araçları da içeriyor.

Bir reklam kampanyasında kullanılan yazılı medya açısından, gazetelere ve dergilere yerleştirilen reklamlar, hedef kitleye ulaşmanın onurlandırıldığı bir yöntemdir. Reklamlar genellikle okuyucuların ilgisini çekecek ve reklam konusuyla ilgili daha fazla bilgi edinmeye teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. İstenen tüketicilere ulaşıldığından emin olmak için, baskı reklamları genellikle bu tüketicilere yönelik olan basılı ortamlarda görünecektir. Örneğin, satış potansiyelini ve mevcut müşterileri takip etmek için tasarlanmış yazılımlar, satış ve pazarlama profesyonellerine hitap eden bir dergide görünebilir.

Elektronik medya ile, televizyon ve radyo reklamları, alıcıların ilgisini çekmek ve çeşitli ürün ve hizmetlere talep yaratmak için uygun bir araç olmaya devam etmektedir. Bilgilendirmenin yanı sıra eğlendirmek için tasarlanan kısa televizyon reklamları, izleyici üzerinde bir izlenim yaratma eğilimindedir ve önemli sayıda tüketiciyi reklamda görüntülenen ürünleri satın almaya ikna etme eğilimindedir. Benzer bir şekilde, bir reklam kampanyası, dinleyicinin kulağını yakalayan ve ürün için talep yaratan görsel imgeleri ortaya çıkarmaya yardımcı olan kısa radyo reklamlarını da içerebilir.

Bir reklam kampanyası oluşturmanın geleneksel yöntemleri ile birlikte, yeni araçlar tüketicilere yeni yollarla ulaşmayı mümkün kılıyor. Birçok şirket, metin mesajlaşma veya e-posta reklamcılığı gibi araçlara dayanan mevcut müşterilere reklam kampanyaları tasarlar. Örneğin, bir telefon servis sağlayıcısı, müşterinin cep telefonuna bir metin mesajı göndererek, gelen servislerdeki mevcut müşterilere mevcut müşterileri bildirebilir. Alternatif olarak servis sağlayıcı, yaklaşan satışların veya yeni ürünlerin ve hizmetlerin müşterisini bir e-posta yoluyla bilgilendirebilir. Genel bir reklam kampanyasının bir parçası olarak diğer araçlarla koordine edildiğinde,hızlı kredi veren bankalar  mevcut müşterileri daha fazla gelir elde etmek ve önemli sayıda yeni müşteri kazanmak için kullanmak mümkün olabilir.

Çoğunlukla, bir reklam kampanyası belirli bir zamanda gerçekleştirilmesi gereken belirli hedefler belirleyecektir. Kampanyanın hedefleri tam olarak karşılamaması durumunda, genel yaklaşım kampanyanın geri kalanı için hafifçe yeniden işlenebilir veya mevcut kampanya sırasında elde edilen bilgiler daha etkili bir takip reklam kampanyası stratejisi oluşturmak için kullanılabilir. Geçmiş kampanyaların deneyiminden öğrenmek, yaklaşan kampanyaları güçlendirmeyi ve reklamverenin belirlediği hedeflere ulaşmaya daha da yaklaşmayı mümkün kılar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?