Bir Reklam Kampanyası Nedir?
Bir reklam kampanyası, hedef kitleye
ulaşmak için, kasıtlı ve dikkatlice düzenlenmiş bir dizi pazarlama aracı
kullanan bir şirketin, nedenin veya ürünün reklamını yapmak için tasarlanmış
özel bir eylem planıdır. Herhangi bir reklam kampanyasının amacı, kolay kredi veren bankalarkonuyla ilgili farkındalığı artırmak
ve talep yaratmaktır. Reklam kampanyasının tam yapısı, genellikle ürünün ya da
amacın doğasına ve kampanyanın ulaşması için tasarlanan hedef kitleye bağlı
olacaktır.
Özellikler bir reklam kampanyasından
diğerine farklılık gösterirken, aynı araçların bazıları hemen hemen her
kampanyada kullanılır. Hem basılı hem de elektronik medya genellikle
kampanyanın konusuna ilgi ve coşku yaratmak için kullanılır; genellikle
kampanyanın belirli noktalarındaki farklı araçların mantıklı ve zamanında
başlatılmasıyla. Zaman geçtikçe, elektronik medya daha çok televizyon ve radyo
yayınlarına atıfta bulunurken, bu bileşen artık çevrimiçi banner reklamlar,
metin mesajlaşma ve e-posta reklamları gibi araçları da içeriyor.
Bir reklam kampanyasında kullanılan
yazılı medya açısından, gazetelere ve dergilere yerleştirilen reklamlar, hedef
kitleye ulaşmanın onurlandırıldığı bir yöntemdir. Reklamlar genellikle
okuyucuların ilgisini çekecek ve reklam konusuyla ilgili daha fazla bilgi
edinmeye teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. İstenen tüketicilere
ulaşıldığından emin olmak için, baskı reklamları genellikle bu tüketicilere
yönelik olan basılı ortamlarda görünecektir. Örneğin, satış potansiyelini ve
mevcut müşterileri takip etmek için tasarlanmış yazılımlar, satış ve pazarlama
profesyonellerine hitap eden bir dergide görünebilir.
Elektronik medya ile, televizyon ve
radyo reklamları, alıcıların ilgisini çekmek ve çeşitli ürün ve hizmetlere
talep yaratmak için uygun bir araç olmaya devam etmektedir. Bilgilendirmenin
yanı sıra eğlendirmek için tasarlanan kısa televizyon reklamları, izleyici
üzerinde bir izlenim yaratma eğilimindedir ve önemli sayıda tüketiciyi reklamda
görüntülenen ürünleri satın almaya ikna etme eğilimindedir. Benzer bir şekilde,
bir reklam kampanyası, dinleyicinin kulağını yakalayan ve ürün için talep
yaratan görsel imgeleri ortaya çıkarmaya yardımcı olan kısa radyo reklamlarını
da içerebilir.
Bir reklam kampanyası oluşturmanın
geleneksel yöntemleri ile birlikte, yeni araçlar tüketicilere yeni yollarla
ulaşmayı mümkün kılıyor. Birçok şirket, metin mesajlaşma veya e-posta
reklamcılığı gibi araçlara dayanan mevcut müşterilere reklam kampanyaları
tasarlar. Örneğin, bir telefon servis sağlayıcısı, müşterinin cep telefonuna
bir metin mesajı göndererek, gelen servislerdeki mevcut müşterilere mevcut
müşterileri bildirebilir. Alternatif olarak servis sağlayıcı, yaklaşan
satışların veya yeni ürünlerin ve hizmetlerin müşterisini bir e-posta yoluyla
bilgilendirebilir. Genel bir reklam kampanyasının bir parçası olarak diğer
araçlarla koordine edildiğinde,hızlı kredi veren bankalar mevcut müşterileri daha fazla gelir elde etmek
ve önemli sayıda yeni müşteri kazanmak için kullanmak mümkün olabilir.
Çoğunlukla, bir reklam kampanyası
belirli bir zamanda gerçekleştirilmesi gereken belirli hedefler
belirleyecektir. Kampanyanın hedefleri tam olarak karşılamaması durumunda,
genel yaklaşım kampanyanın geri kalanı için hafifçe yeniden işlenebilir veya
mevcut kampanya sırasında elde edilen bilgiler daha etkili bir takip reklam
kampanyası stratejisi oluşturmak için kullanılabilir. Geçmiş kampanyaların
deneyiminden öğrenmek, yaklaşan kampanyaları güçlendirmeyi ve reklamverenin
belirlediği hedeflere ulaşmaya daha da yaklaşmayı mümkün kılar.
Yorumlar
Yorum Gönder