Bir Reklam Sloganı Nedir?
Bir reklam
sloganı, müşterilerin dikkatini çekmek ve müşterinin bir satın alma yapmak
istemesinin nedenini bildirmek için tasarlanmış bir şirket veya ürün için
akılda kalıcı bir mesajdır. Bazı şirketler, aynı reklam sloganını uzun yıllar
kullanacak, fikirle yakınlığı artıracak ve müşterilerin ürünle dernekler
geliştirmesine yardımcı olacak. Diğer şirketler, kolay kredi veren bankalarözellikle
yeni ürün ve hizmetlerle birlikte hareket etmek için yeni sloganlar
geliştirecek, özellikle de şirket yeni ve farklı şeyler sunmak için
evrimleşiyorsa. Akılda kalıcı bir slogan gerçekten ürün satmanın uzun bir
yolunu bulabilir ve birçok şirket sadece bu göreve çalışmak için
profesyonelleri işe alır.
Bir reklam sloganının amacı, temel mesaj olarak bilinen şeyi
sunmaktır. Bu mesaj, şirketin satmaya çalıştığı tüm ürün, hizmet veya fikrin en
önemli yönüdür. Basitçe söylemek gerekirse, çekirdek mesaj, şirketin müşterinin
eline geçmesini umduğu fikridir. Reklam metnini ana mesaja ayırmak biraz zaman
alabilir, ancak etkili bir reklam sloganı oluşturmaya çalışırken buna gerçekten
değecektir. Birçok farklı insan ile beyin fırtınası oturumları bazen bunu
yapmanın etkili yolları olabilir.
Genellikle,
bir slogan birkaç kelimeden fazla değildir; neredeyse asla bir cümleden daha
uzun değildir, çünkü bu tüm amacı yenecektir. Genellikle, alliterasyon gibi
edebi teknikler sloganı daha da unutulmaz kılmak için kullanılır. Bazen ön
kafiye ya da kafiye kafiyeli olarak da adlandırılan bütünleşme, bir cümledeki
kelimelerin her birinin aynı sesle, hatta aynı harfle başladığında
gerçekleşmesidir. Geleneksel kafiye daha da unutulmaz hale getirmek için de
kullanılabilir. Birçok şirket reklam sloganı içeren bir reklam jingle gibi
şarkı ekliyor, hızlı kredi veren bankalarçünkü insanların bir melodiyle ifade edilen bir şeyi
hatırlamaları daha kolay.
Reklam sloganları, tüm farklı pazarlama iletişimi türlerinde
bulunabilir. Basılı medya, özellikle reklam sloganlarını bulmak için ortak bir
yerdir, ancak televizyon ve radyo reklamları veya diğer tanıtım materyalleri
gibi reklam yöntemlerinde de bulunurlar. Reklam sloganları, alan ya da zamanın
en yüksek düzeyde olduğu durumlarda mükemmel seçeneklerdir; çünkü müşterilere,
ürün ya da hizmetin, çok fazla dikkat edilmeyen bir dikkat gerektirmeksizin
reklamını yapmak için genel bir fikir sunmasıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder