Bir Reklam Sloganı Nedir?



Bir reklam sloganı, müşterilerin dikkatini çekmek ve müşterinin bir satın alma yapmak istemesinin nedenini bildirmek için tasarlanmış bir şirket veya ürün için akılda kalıcı bir mesajdır. Bazı şirketler, aynı reklam sloganını uzun yıllar kullanacak, fikirle yakınlığı artıracak ve müşterilerin ürünle dernekler geliştirmesine yardımcı olacak. Diğer şirketler, kolay kredi veren bankalarözellikle yeni ürün ve hizmetlerle birlikte hareket etmek için yeni sloganlar geliştirecek, özellikle de şirket yeni ve farklı şeyler sunmak için evrimleşiyorsa. Akılda kalıcı bir slogan gerçekten ürün satmanın uzun bir yolunu bulabilir ve birçok şirket sadece bu göreve çalışmak için profesyonelleri işe alır.

Bir reklam sloganının amacı, temel mesaj olarak bilinen şeyi sunmaktır. Bu mesaj, şirketin satmaya çalıştığı tüm ürün, hizmet veya fikrin en önemli yönüdür. Basitçe söylemek gerekirse, çekirdek mesaj, şirketin müşterinin eline geçmesini umduğu fikridir. Reklam metnini ana mesaja ayırmak biraz zaman alabilir, ancak etkili bir reklam sloganı oluşturmaya çalışırken buna gerçekten değecektir. Birçok farklı insan ile beyin fırtınası oturumları bazen bunu yapmanın etkili yolları olabilir.

Genellikle, bir slogan birkaç kelimeden fazla değildir; neredeyse asla bir cümleden daha uzun değildir, çünkü bu tüm amacı yenecektir. Genellikle, alliterasyon gibi edebi teknikler sloganı daha da unutulmaz kılmak için kullanılır. Bazen ön kafiye ya da kafiye kafiyeli olarak da adlandırılan bütünleşme, bir cümledeki kelimelerin her birinin aynı sesle, hatta aynı harfle başladığında gerçekleşmesidir. Geleneksel kafiye daha da unutulmaz hale getirmek için de kullanılabilir. Birçok şirket reklam sloganı içeren bir reklam jingle gibi şarkı ekliyor, hızlı kredi veren bankalarçünkü insanların bir melodiyle ifade edilen bir şeyi hatırlamaları daha kolay.

Reklam sloganları, tüm farklı pazarlama iletişimi türlerinde bulunabilir. Basılı medya, özellikle reklam sloganlarını bulmak için ortak bir yerdir, ancak televizyon ve radyo reklamları veya diğer tanıtım materyalleri gibi reklam yöntemlerinde de bulunurlar. Reklam sloganları, alan ya da zamanın en yüksek düzeyde olduğu durumlarda mükemmel seçeneklerdir; çünkü müşterilere, ürün ya da hizmetin, çok fazla dikkat edilmeyen bir dikkat gerektirmeksizin reklamını yapmak için genel bir fikir sunmasıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?