Bir Satınalma Merkezi nedir?



Bir tedarik merkezi, firmalara malzeme ve malzeme temininde ve yönetiminde yardımcı olan bir departman veya kuruma atıfta bulunur. Bir tedarik merkezi genellikle işinin bir parçası olarak somut malzemeler sağlayan veya ürünleri oluşturmak veya şirketi çalıştırmak için malzeme satın alan daha büyük şirketlerin tedarik zincirinin bir parçasıdır.

Tedarik, ihtiyaç kolay kredi veren bankalarduyulan materyalleri elde etme sürecini ifade eder. Başka bir deyişle, "satın alma" ya da "satın alma" demenin karmaşık bir yoludur. Şirketler genellikle çok sayıda eşya almalı veya satın almalı; Aslında, hemen hemen tüm şirketlerin, iş yapmanın bir parçası olarak belirli eşyaları tedarik etmesi veya satın alması gerekiyor. Ofislerin, örneğin bilgisayar ekipmanı, fotokopi makineleri, kalem ve kağıt satın alması gerekebilir. Belirli bir ürünü üreten bir şirketin, imalat için gerekli olan tüm parçaları ve parçaları satın alması gerekecektir.

Bir tedarik merkezi, şirket için tüm mal ve hizmetlerin satın alınmasını kolaylaştırır. Bu, şirket içinde farklı bir departman veya bölüm olabilir veya şirketin ayrı bir şubesi olabilir. Daha küçük şirketlerin bir tedarik merkezi bile olmayabilir, ancak şirket için bir veya daha fazla kişi satın almaktan sorumlu olabilir; Örneğin, küçük bir ofisin bir tedarik merkezine sahip olması muhtemel değildir, ancak ihtiyaç duyulan sarf malzemelerini ve eşyaları satın almaktan sorumlu bir ofis müdürüne sahip olabilir.

Ayrı ve tahsis edilmiş bir tedarik merkezinin maliyeti ve büyüklüğü nedeniyle, normalde sadece birçok mal veya parça gerektiren büyük şirketler böyle bir merkeze sahiptir. Bu şirketlerde merkez, iş yapmak için satın alınması gereken tüm farklı malların anlaşılmasından sorumludur.

Neyin satın alınması gerektiğini bilmenin yanı sıra, merkezin ne zaman sipariş verileceğini bilmesi gerekir. Bu, stokların idare edilmesini ya da bir tedarikçinin bilgisayar veri tabanının kullanılmasını gerektirebilir, böylece mevcut miktar çok düşük olduğunda,hızlı kredi veren bankalar  yeni bir sipariş verilebilir. Bazı durumlarda, belirli bir kalem veya ürün dizisinin satın alınması gerektiğinde şirketler sadece merkezle iletişime geçecektir.

Bir tedarik merkezinin diğer görevleri de maliyetleri düşürmeyi içerir. Örneğin, merkez, malzeme tedarikçileriyle pazarlık yapmaktan veya şirketin üretim süreci için ihtiyaç duyulan belirli bir tedarikin en düşük maliyetli tedarikçisini bulmaya çalışmak için teklif almaktan sorumlu olabilir. Bu maliyet yönetim faaliyetleri, eğer malların doğru zamanda şirket içinde uygun yerlere mallarının sipariş edilmesi ve yönlendirilmesi konusundaki sorumluluğundan daha önemli olmasa da, daha önemsiz olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?