Bir Satınalma Merkezi nedir?
Bir tedarik merkezi, firmalara malzeme ve malzeme temininde
ve yönetiminde yardımcı olan bir departman veya kuruma atıfta bulunur. Bir
tedarik merkezi genellikle işinin bir parçası olarak somut malzemeler sağlayan
veya ürünleri oluşturmak veya şirketi çalıştırmak için malzeme satın alan daha
büyük şirketlerin tedarik zincirinin bir parçasıdır.
Tedarik,
ihtiyaç kolay kredi veren bankalarduyulan
materyalleri elde etme sürecini ifade eder. Başka bir deyişle, "satın
alma" ya da "satın alma" demenin karmaşık bir yoludur. Şirketler
genellikle çok sayıda eşya almalı veya satın almalı; Aslında, hemen hemen tüm
şirketlerin, iş yapmanın bir parçası olarak belirli eşyaları tedarik etmesi
veya satın alması gerekiyor. Ofislerin, örneğin bilgisayar ekipmanı, fotokopi
makineleri, kalem ve kağıt satın alması gerekebilir. Belirli bir ürünü üreten
bir şirketin, imalat için gerekli olan tüm parçaları ve parçaları satın alması
gerekecektir.
Bir tedarik merkezi, şirket için tüm mal ve hizmetlerin
satın alınmasını kolaylaştırır. Bu, şirket içinde farklı bir departman veya
bölüm olabilir veya şirketin ayrı bir şubesi olabilir. Daha küçük şirketlerin
bir tedarik merkezi bile olmayabilir, ancak şirket için bir veya daha fazla
kişi satın almaktan sorumlu olabilir; Örneğin, küçük bir ofisin bir tedarik merkezine
sahip olması muhtemel değildir, ancak ihtiyaç duyulan sarf malzemelerini ve
eşyaları satın almaktan sorumlu bir ofis müdürüne sahip olabilir.
Ayrı ve tahsis edilmiş bir tedarik merkezinin maliyeti ve
büyüklüğü nedeniyle, normalde sadece birçok mal veya parça gerektiren büyük
şirketler böyle bir merkeze sahiptir. Bu şirketlerde merkez, iş yapmak için
satın alınması gereken tüm farklı malların anlaşılmasından sorumludur.
Neyin satın
alınması gerektiğini bilmenin yanı sıra, merkezin ne zaman sipariş verileceğini
bilmesi gerekir. Bu, stokların idare edilmesini ya da bir tedarikçinin
bilgisayar veri tabanının kullanılmasını gerektirebilir, böylece mevcut miktar
çok düşük olduğunda,hızlı kredi veren bankalar yeni bir sipariş
verilebilir. Bazı durumlarda, belirli bir kalem veya ürün dizisinin satın
alınması gerektiğinde şirketler sadece merkezle iletişime geçecektir.
Bir tedarik merkezinin diğer görevleri de maliyetleri
düşürmeyi içerir. Örneğin, merkez, malzeme tedarikçileriyle pazarlık yapmaktan
veya şirketin üretim süreci için ihtiyaç duyulan belirli bir tedarikin en düşük
maliyetli tedarikçisini bulmaya çalışmak için teklif almaktan sorumlu olabilir.
Bu maliyet yönetim faaliyetleri, eğer malların doğru zamanda şirket içinde
uygun yerlere mallarının sipariş edilmesi ve yönlendirilmesi konusundaki
sorumluluğundan daha önemli olmasa da, daha önemsiz olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder