Bir Satış Çoklu nedir?



Birden çok satış, belirli bir işletmeyle ilişkili mevcut durumu veya değeri değerlendirmek için kullanılan bir ölçüt türüdür. Bu iş değerleme yöntemi, en son tamamlanan yıllık dönemde üretilen satışların yanı sıra, endüstriyel çarpanlar olarak bilinen bir dizi değerin anlaşılmasını gerektirir. Satışların çokluğunun amacı,kolay kredi veren bankalar  şirketin mevcut piyasa değerinin doğru bir şekilde değerlendirilmesini ve mevcut değerin geçmişteki performansa ve ilerledikçe iş hedeflerine nasıl bağlı olduğunu elde etmektir.

Birden fazla satışa düzgün bir şekilde ulaşmak ve bir işi doğru değerlendirmek için, bir endüstriyel çarpanın ne anlama geldiğini anlamak önemlidir. Ticari faaliyetle ilgili olarak, bir çarpan bir endüstrideki vardiya veya değişimleri bir dönemden diğerine tanımlamayı mümkün kılar. Çarpan normalde bir sayı aralığı olarak ifade edilir ve belirli bir endüstri ile ilgili bir dizi faktör dikkate alınarak belirlenir. Söz konusu süre için bu aralık tanımlandıktan sonra, satışların birden çok kez tanımlanması, yıllık satış gelirinin bu çarpan ile çarpılmasını içerir. Formülün, pazardaki işin mevcut durumu hakkında makul bir anlayış sağlaması düşünülmekte olup, şirketin pazar payını kaybetmiş olup olmadığının belirlenmesini kolaylaştırarak veya değerlendirilen yıllık dönem boyunca piyasada bazı kazançlar elde etmeyi kolaylaştırmaktadır.

Satışların birden fazla hesaplanması, şirket için çeşitli faydalar sağlar. Biri, şirketin hedeflerine daha yakın hareket etme konusunda ne kadar iyi olduğunu belirlemek için değerlemeyi kullanmakla ilgilidir. Örneğin, bu hedeflerden biri, önümüzdeki on yıl boyunca pazarın belirli bir yüzdesini yakalamaksa, çoklu hesaplamanın amacı, o hedefin takibinin yolda olup olmadığı ya da şirketin istenen tutarı yakalamadığı konusunda bilgi sağlayacaktır. En son tamamlanan yıllık dönemde hedefin. Bu senaryoda satışların birden çok kez bilinmesi, hızlı kredi veren bankalarsahiplerin ve yöneticilerin gelecek yıldaki olayları telafi etmek ve önümüzdeki pazar payını elde etmek için şirkete zaman ayırmak için önümüzdeki yıl içinde pazar payını arttırmaya yol açacak stratejiler geliştirmelerine izin verebilir.

Satışların birden çok kez tanımlanması, şirketin pazardaki yeni ve kurulu şirketlere ilişkin pozisyonunun değerlendirilmesi açısından da yararlı olabilir. Bu, önemli olabilir, çünkü çoklu işletmenin belirlenmesine yönelik hazırlık sürecinin bir kısmı benzer işletmelerin satışlarını analiz etmeyi içerir. Çoğu zaman, bu durum şirketin diğer şirketlerden rekabetteki artışlardan haberdar olmasını sağlayarak, şirketin mevcut pazar payını erozyona uğratmadan koruyacak ve rakip pazarlardan gelecek dönemlerde pazar payını yakalayabilecek harekete geçmesine izin verecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?