Bir Satış Çoklu nedir?
Birden çok
satış, belirli bir işletmeyle ilişkili mevcut durumu veya değeri değerlendirmek
için kullanılan bir ölçüt türüdür. Bu iş değerleme yöntemi, en son tamamlanan
yıllık dönemde üretilen satışların yanı sıra, endüstriyel çarpanlar olarak
bilinen bir dizi değerin anlaşılmasını gerektirir. Satışların çokluğunun amacı,kolay kredi veren bankalar şirketin mevcut piyasa değerinin doğru bir
şekilde değerlendirilmesini ve mevcut değerin geçmişteki performansa ve
ilerledikçe iş hedeflerine nasıl bağlı olduğunu elde etmektir.
Birden fazla satışa düzgün bir şekilde ulaşmak ve bir işi
doğru değerlendirmek için, bir endüstriyel çarpanın ne anlama geldiğini anlamak
önemlidir. Ticari faaliyetle ilgili olarak, bir çarpan bir endüstrideki vardiya
veya değişimleri bir dönemden diğerine tanımlamayı mümkün kılar. Çarpan
normalde bir sayı aralığı olarak ifade edilir ve belirli bir endüstri ile
ilgili bir dizi faktör dikkate alınarak belirlenir. Söz konusu süre için bu
aralık tanımlandıktan sonra, satışların birden çok kez tanımlanması, yıllık
satış gelirinin bu çarpan ile çarpılmasını içerir. Formülün, pazardaki işin
mevcut durumu hakkında makul bir anlayış sağlaması düşünülmekte olup, şirketin
pazar payını kaybetmiş olup olmadığının belirlenmesini kolaylaştırarak veya
değerlendirilen yıllık dönem boyunca piyasada bazı kazançlar elde etmeyi
kolaylaştırmaktadır.
Satışların
birden fazla hesaplanması, şirket için çeşitli faydalar sağlar. Biri, şirketin
hedeflerine daha yakın hareket etme konusunda ne kadar iyi olduğunu belirlemek
için değerlemeyi kullanmakla ilgilidir. Örneğin, bu hedeflerden biri,
önümüzdeki on yıl boyunca pazarın belirli bir yüzdesini yakalamaksa, çoklu
hesaplamanın amacı, o hedefin takibinin yolda olup olmadığı ya da şirketin
istenen tutarı yakalamadığı konusunda bilgi sağlayacaktır. En son tamamlanan
yıllık dönemde hedefin. Bu senaryoda satışların birden çok kez bilinmesi, hızlı kredi veren bankalarsahiplerin ve yöneticilerin gelecek yıldaki olayları telafi
etmek ve önümüzdeki pazar payını elde etmek için şirkete zaman ayırmak için
önümüzdeki yıl içinde pazar payını arttırmaya yol açacak stratejiler
geliştirmelerine izin verebilir.
Satışların birden çok kez tanımlanması, şirketin pazardaki
yeni ve kurulu şirketlere ilişkin pozisyonunun değerlendirilmesi açısından da
yararlı olabilir. Bu, önemli olabilir, çünkü çoklu işletmenin belirlenmesine
yönelik hazırlık sürecinin bir kısmı benzer işletmelerin satışlarını analiz
etmeyi içerir. Çoğu zaman, bu durum şirketin diğer şirketlerden rekabetteki
artışlardan haberdar olmasını sağlayarak, şirketin mevcut pazar payını erozyona
uğratmadan koruyacak ve rakip pazarlardan gelecek dönemlerde pazar payını
yakalayabilecek harekete geçmesine izin verecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder