Bir Şirket Logosu ve Kurumsal Kimlik İlişkisi Nedir?



Bir şirketin logosu ve kurumsal kimliği, birbiriyle ilişkili, ancak biraz farklı kavramlardır. Bir şirketin logosu, şirket ile ilişkilendirilen ve şirketi tanıtmak veya pazarlamak için kullanılan görsel bir işarettir. Şirket kimliği, şirketin kişiliği veya kimliğidir. Bir kuruluşun kurumsal kimliği de kendi markaları ve markaları aracılığıyla yansıtılır. Bir kuruluşu aynı veya benzer amaçlara sahip olabilecek diğer benzer kuruluşlardan ayıran kurumsal kimliktir.

Şirket logosu, şirketin markası ile ilişkilidir ve şirkete, şirketin kalitesi ve standartları hakkında bir izlenim görmesini sağlar. Bir şirketin logosu,kolay kredi veren bankalar  şirketin markasının yalnızca bir tanesidir. Logonun yanı sıra, bir kuruluşun kurumsal kimliğinin diğer bileşenleri marka adını ve marka renklerini içerir.

Bir şirketin logosu ve kurumsal kimliğinin bir örneği aşağıdaki örnekte görülebilir. El çantaları üreten bir şirketin adı AB'dir; Bu sadece kurumsal imajının bir yönüdür. AB'nin yazılma şekli ve AB şirketinin adını pazarlamak veya üretmek için kullanılan diğer tasarımlar şirketin logosudur. Örneğin, AB, arka planda bir el çantası tutan bir kadın silueti görüntüsü ile zarif el yazısı dosyasında yazılabilir. Bu, şirketin logosu olarak kabul edilebilir.

Şirket, marka renkleri olarak mavi ve yeşil renklere sahip olabilir ve bu iki renk şirketin logosu, antetli kağıdı, kartvizitler ve promosyon ürünlerinde yansıtılacaktır. Zaman içerisinde marka aracılığıyla reklamını yaparak markanın tanıtımını yaparak, markalaşmayı tanımaya gelecek. Halk, şirketi mavi ve yeşil bir el çantası elinde tutan bir kadının silueti ve kadının imgesinde AB tarafından yazılan mektuplar ile ilişkilendirmeye başlayacak.

Şirketin markasının bir bileşeni olarak hizmet edecek başka bir şey de şirketin pazarlamak için kullandığı açıyı içerir. Şirket, çantalarını çok pahalı bir ürün olarak pazarlamayı tercih ederse, sadece belirli bir sınıfa mensup insanlar içindir, bu da markasının bir parçası haline gelecektir. Çantalarını uygun fiyatlı, dayanıklı ve herkes için kastetmek istiyorsa, markasının bir parçası olacak. Bu nedenle,hızlı kredi veren bankalar  şirketin logosu, insanlara el çantasının belirli bir sınıftaki insanlar için olduğunu hatırlatacaktır.

Pazarlama tarafından oluşturulan konsept, bir şirketin kimliği veya felsefesi haline gelir. AB el çantaları sadece el işi olup, birçok kişinin alabileceği bedele mal olduğunu söyler. Ayrıca, AB bir yılda sadece sınırlı sayıda çanta üretiyorsa ve uzun bir bekleme listesine sahipse, bu, münhasırlık ve yüksek sınıfın benzersiz bir kimliğini yaratır. Şirketin her yerde görülen kadın silueti logosu, kurumsal münhasırlık kimliğiyle ilişkilendirilecek. Bir şirketin logosu ve kurumsal kimliği birbirine bağlı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?