Bir Şirket Logosu ve Kurumsal Kimlik İlişkisi Nedir?
Bir şirketin logosu ve kurumsal kimliği, birbiriyle
ilişkili, ancak biraz farklı kavramlardır. Bir şirketin logosu, şirket ile
ilişkilendirilen ve şirketi tanıtmak veya pazarlamak için kullanılan görsel bir
işarettir. Şirket kimliği, şirketin kişiliği veya kimliğidir. Bir kuruluşun
kurumsal kimliği de kendi markaları ve markaları aracılığıyla yansıtılır. Bir
kuruluşu aynı veya benzer amaçlara sahip olabilecek diğer benzer kuruluşlardan
ayıran kurumsal kimliktir.
Şirket
logosu, şirketin markası ile ilişkilidir ve şirkete, şirketin kalitesi ve
standartları hakkında bir izlenim görmesini sağlar. Bir şirketin logosu,kolay kredi veren bankalar şirketin markasının yalnızca bir tanesidir.
Logonun yanı sıra, bir kuruluşun kurumsal kimliğinin diğer bileşenleri marka
adını ve marka renklerini içerir.
Bir şirketin logosu ve kurumsal kimliğinin bir örneği
aşağıdaki örnekte görülebilir. El çantaları üreten bir şirketin adı AB'dir; Bu
sadece kurumsal imajının bir yönüdür. AB'nin yazılma şekli ve AB şirketinin
adını pazarlamak veya üretmek için kullanılan diğer tasarımlar şirketin
logosudur. Örneğin, AB, arka planda bir el çantası tutan bir kadın silueti
görüntüsü ile zarif el yazısı dosyasında yazılabilir. Bu, şirketin logosu
olarak kabul edilebilir.
Şirket, marka renkleri olarak mavi ve yeşil renklere sahip
olabilir ve bu iki renk şirketin logosu, antetli kağıdı, kartvizitler ve
promosyon ürünlerinde yansıtılacaktır. Zaman içerisinde marka aracılığıyla
reklamını yaparak markanın tanıtımını yaparak, markalaşmayı tanımaya gelecek.
Halk, şirketi mavi ve yeşil bir el çantası elinde tutan bir kadının silueti ve
kadının imgesinde AB tarafından yazılan mektuplar ile ilişkilendirmeye
başlayacak.
Şirketin
markasının bir bileşeni olarak hizmet edecek başka bir şey de şirketin
pazarlamak için kullandığı açıyı içerir. Şirket, çantalarını çok pahalı bir
ürün olarak pazarlamayı tercih ederse, sadece belirli bir sınıfa mensup
insanlar içindir, bu da markasının bir parçası haline gelecektir. Çantalarını
uygun fiyatlı, dayanıklı ve herkes için kastetmek istiyorsa, markasının bir
parçası olacak. Bu nedenle,hızlı kredi veren bankalar şirketin logosu,
insanlara el çantasının belirli bir sınıftaki insanlar için olduğunu
hatırlatacaktır.
Pazarlama tarafından oluşturulan konsept, bir şirketin
kimliği veya felsefesi haline gelir. AB el çantaları sadece el işi olup, birçok
kişinin alabileceği bedele mal olduğunu söyler. Ayrıca, AB bir yılda sadece
sınırlı sayıda çanta üretiyorsa ve uzun bir bekleme listesine sahipse, bu,
münhasırlık ve yüksek sınıfın benzersiz bir kimliğini yaratır. Şirketin her
yerde görülen kadın silueti logosu, kurumsal münhasırlık kimliğiyle
ilişkilendirilecek. Bir şirketin logosu ve kurumsal kimliği birbirine bağlı.
Yorumlar
Yorum Gönder