Bir Teklif Sözleşmesi nedir?
Bir teklif
sözleşmesi, belirli bir işi tamamlamak için toplam maliyetin tahminidür.
Çeşitli iş biçimlerinde kullanılan böyle bir sözleşme, işin tamamlanmasını
talep eden kişiye veya işyerine teslim edilir. Bazı durumlarda,kolay kredi veren bankalar iş tekliflerini tamamlamak için bir veya daha
fazlası seçildiğinde çeşitli teklif sahiplerinden maliyet teklifleri
toplanacaktır.
Böyle bir sözleşme, teklif talebi (RFP) adı verilen ile
başlayabilir. Bu, belirli bir iş için teklif vermek için bir davettir. RFP,
tamamlanacak işin ayrıntılarını sık sık açıklığa kavuşturacaktır. Bu özellikler
arasında iş zaman çizelgeleri veya son tarihler, işin yeri ve tedarikçinin
teklifini etkileyebilecek diğer ayrıntılar yer alabilir. RFP, uygun bir teklif
sözleşmesi için gerekli olan özelliklerin bazılarını açıkça belirtmezse,
potansiyel tedarikçi daha fazla bilgi için istekte bulunan kişiyle iletişime
geçmelidir.
Teklif sözleşmesini yazarken, tedarikçinin işin tamamlanması
için gereken malzemeler, işe harcanacak zaman ve işçilik maliyetleri gibi
şeyleri dikkate alması gerekebilir. Bunlar genellikle tamamlanacak çalışmalara
ve iş için gereken eğitim düzeyine göre değişecektir. Mesela, ne kadar teknik
bir iş, hem malzeme hem de işçilik, onu tamamlamaya mal olabilir. Teklif
yazılırken tüm maliyetlerin karşılandığından emin olmak için bir teklif şablonu
kullanılabilir.
İhale sözleşmesi, tedarikçinin işten çıkarmak istediği karı
da dikkate almalıdır. Çoğu durumda, bu teklifler, işletmenin iş için birden çok
teklif karşılaştırması için teklifler talep etmesinin bir yoludur. İş için
rekabet eden daha fazla tedarikçi, bazılarının ortalama kâr marjlarının altında
kabul edilme şansı o kadar yüksek olur. Gerekli kar marjı ne kadar düşük
olursa, genel teklif o kadar düşük olabilir.
Teklif
sözleşmesinin önemli bir yönü değişiklik maddesi olabilir. Bir değişiklik
maddesi, işin tamamlanması için daha fazla para veya zaman gerekmesi durumunda
tedarikçinin teklifte değişiklik talep etmesine izin verebilir. Bu, işin
herhangi bir binanın inşası, hızlı kredi veren bankalaryenilenmesi veya inşası gerektirmesi durumunda bu çok önemli
olabilir. Yüklenicinin bu tür bir maddeyi teklife yazmaması durumunda,
beklenmeyen hafifletici koşullarla bir işi bitirmek için gerekli olan ekstra
masraflar tedarikçiye düşebilir.
İhale sözleşmesi kabul edildikten sonra, yüklenici
genellikle nihai nüshayı şahsen imzalamak zorunda kalır. Şu anda tedarikçiyi
işe alan bir temsilcinin de sözleşmeyi imzalaması gerekiyor. Birden çok
orijinal kopya bir defada imzalanmalı ve her iki tarafça da dosyada
tutulmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder