Bir Teklif Sözleşmesi nedir?



Bir teklif sözleşmesi, belirli bir işi tamamlamak için toplam maliyetin tahminidür. Çeşitli iş biçimlerinde kullanılan böyle bir sözleşme, işin tamamlanmasını talep eden kişiye veya işyerine teslim edilir. Bazı durumlarda,kolay kredi veren bankalar  iş tekliflerini tamamlamak için bir veya daha fazlası seçildiğinde çeşitli teklif sahiplerinden maliyet teklifleri toplanacaktır.

Böyle bir sözleşme, teklif talebi (RFP) adı verilen ile başlayabilir. Bu, belirli bir iş için teklif vermek için bir davettir. RFP, tamamlanacak işin ayrıntılarını sık sık açıklığa kavuşturacaktır. Bu özellikler arasında iş zaman çizelgeleri veya son tarihler, işin yeri ve tedarikçinin teklifini etkileyebilecek diğer ayrıntılar yer alabilir. RFP, uygun bir teklif sözleşmesi için gerekli olan özelliklerin bazılarını açıkça belirtmezse, potansiyel tedarikçi daha fazla bilgi için istekte bulunan kişiyle iletişime geçmelidir.

Teklif sözleşmesini yazarken, tedarikçinin işin tamamlanması için gereken malzemeler, işe harcanacak zaman ve işçilik maliyetleri gibi şeyleri dikkate alması gerekebilir. Bunlar genellikle tamamlanacak çalışmalara ve iş için gereken eğitim düzeyine göre değişecektir. Mesela, ne kadar teknik bir iş, hem malzeme hem de işçilik, onu tamamlamaya mal olabilir. Teklif yazılırken tüm maliyetlerin karşılandığından emin olmak için bir teklif şablonu kullanılabilir.

İhale sözleşmesi, tedarikçinin işten çıkarmak istediği karı da dikkate almalıdır. Çoğu durumda, bu teklifler, işletmenin iş için birden çok teklif karşılaştırması için teklifler talep etmesinin bir yoludur. İş için rekabet eden daha fazla tedarikçi, bazılarının ortalama kâr marjlarının altında kabul edilme şansı o kadar yüksek olur. Gerekli kar marjı ne kadar düşük olursa, genel teklif o kadar düşük olabilir.

Teklif sözleşmesinin önemli bir yönü değişiklik maddesi olabilir. Bir değişiklik maddesi, işin tamamlanması için daha fazla para veya zaman gerekmesi durumunda tedarikçinin teklifte değişiklik talep etmesine izin verebilir. Bu, işin herhangi bir binanın inşası, hızlı kredi veren bankalaryenilenmesi veya inşası gerektirmesi durumunda bu çok önemli olabilir. Yüklenicinin bu tür bir maddeyi teklife yazmaması durumunda, beklenmeyen hafifletici koşullarla bir işi bitirmek için gerekli olan ekstra masraflar tedarikçiye düşebilir.

İhale sözleşmesi kabul edildikten sonra, yüklenici genellikle nihai nüshayı şahsen imzalamak zorunda kalır. Şu anda tedarikçiyi işe alan bir temsilcinin de sözleşmeyi imzalaması gerekiyor. Birden çok orijinal kopya bir defada imzalanmalı ve her iki tarafça da dosyada tutulmalıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir şirketin kuruluş tarihini nasıl bulabilirim?

Arz Şoku Nedir?

Artık Risk Nedir?